onsdag 4 januari 2012

Utstädat

Nu är julen och det röda utstädat.
Känns vilsamt.

Mitt hem är inte så färgfattigt
som det ser ut på dessa bilder.
Jag gillar ju när det är ljust och vitt,
 men jag är alldeles för förtjust i färger
för att det ska se kallt och kalt ut här hemma. 

Just nu funderar jag på min bloggs vara eller inte vara.
Jag har tröttnat på den lite,
 och har ingen större inspiration för tillfället.

Annat upptar mina tankar.
Jag funderar på annat boende
och att så småningom flytta från den här stan´.
Vet inte vad jag vill för tillfället.
Men, allt har ju ordnat sig förr,
så det gör det säkert nu också.
Kan ju vara så att jag har för mycket tid att tänka,
 nu när jag är sjukskriven.
Jag deppar inte,
 men jag FUNDERAR.

Har tagit bort gipset på min brutna arm.
 Nu har jag ett bandage med stödskena.
Betydligt smidigare.

Ha de´bra
Agneta
som just nu ser att i blåsten här,
skiner SOLEN!
Efter regn kommer solsken...







3 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Förändringar är för det mesta bra och speciellt när man väljer det själv - att flytta låter spännande. Kommer du närmare delar av din familj då kanske?
Men sluta blogga, så tråkigt för oss om vi inte får se allt fint du gör, jag hoppas att din inspiration återvänder, det hoppas jag verkligen!
Skönt med mindra bandage! Hoppas du inte har ont.
Agneta kram

lisashus sa...

Jag håller med Agneta här oven, förändringar är bra om man får välja själv, kanske är de bra annars också, om man nu kan anpassa sej.
Det låter i alla fall spännande med tankar i andra banor!
Skönt att bandaget är väck, det måste varit otroligt hämmande att gå omkring med ett sånt!
När det gäller bloggandet så är det väl så att det går lite upp och ner med inspirationen!

Hoppas att inspirationen kommer åter och att du får klarhet i dina funderingar!
Kram
Lisa

Solstrimmor sa...

Jag håller också med övriga talare... sluta inte blogga! Den här tiden på året finns det ju inte så mycket att blogga om!

Att fundera på flytt till annan ort... så spännande och utmanande! Rätt tid till förändring i livet också. Det skulle vara roligt att följa dina tankar och undringar här på bloggen!

Trevlig trettondagsafton!
Kram Eva-Mari