onsdag 18 januari 2012

Soffhörnan...

eller "softahörnan".


Här på fårskinnet under en go´filt och med fötterna på fotpallen,
 är en av favorithörnorna här hemma. 
Med ett bra tv-program att titta på
 eller en bra bok att fördjupa sig i,
några tända ljus och en stor kopp te´,
 så är dagen/kvällen räddad.
Det har ju blivit några stunder här under det senaste året
med först en stor knäoperation och nu det senaste, en bruten arm.
Neej, jag "ställer inte till det" med flit,
 för att få lite ledigt.
 Dessutom gör det ONT!!!
Och jag trivs ju på mitt jobb!
Jag lämnar faktiskt då och då mitt soffhörn
för besök hos sjukgymnast och återbesök hos div. läkare.
Och mat måste inhandlas ibland, fast det är trist.
Nu vill jag bara hålla mig frisk!
Förhoppningsvis inga fler bravader av mig...
Jag har beställningar på stolar och skyltar att ta tag i.
De har samlats på hög.
Jag har allvarliga abstinensbesvär efter mina penslar och färger.
Men snart så...

Ha de´bra,
Agneta








8 kommentarer:

lisashus sa...

Din soffhörna inbjuder vekrligen till mys!
Så härligt det ser ut med alla sköna kuddar och fårskinnet! Smakfullt dessutom!

Ja, hoppas nu att du får hålla dej frisk - inte kul när man ofrivilligt måste vara hemma och att det dessutom gör ont!
Hoppas att du kryar på dej nu inför våren så du snart är på banan igen!
Kramar
Lisa

Solstrimmor sa...

Vilken tur att du har en sån härlig soffhörna att kura i! Nej, nu har du väl brutit färdigt dej för ett tag framöver. Bli nu bra så du kan måla igen utan problem.

Sköt om dej!
Kram Eva-Mari

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, du milde så vackert du har det hemma! Jag fick myskänslor och behagkänslor, ett riktigt hem med bara vackra saker.

Och skulle det vara så att du tröttnar på ljusstaken på soffbordet, så kan jag tänka mig att förbarma mig över den! Bara så att du vet! Den är så supercool.

Och så ser jag att du också har liten tofs i nyckeln till skåpet - det har jag också, snyggt och praktiskt!

Hoppas det onda snart går över, du har ju verkligen haft otur, jag tycker synd om dig. Men nu ljusnar det snart får vi hoppas!

Kramar Agneta

Eleonora sa...

Tack vännen för din hälsning.Hoppas allt är bra nu med dig. Soffhörnan är underbar - där skulle jag tillbringa mycket tid!

Fröken Fräken sa...

Nämen, en bruten arm också? Fy alltså vilken otur!
Det mina ögon fångades av direkt var det fina skåpet i bakgrunden, men jag är ju skåpfantast förstås.. hoppas det snart blir penseldags!

Fröken Fräken sa...

Nämen, en bruten arm också? Fy alltså vilken otur!
Det mina ögon fångades av direkt var det fina skåpet i bakgrunden, men jag är ju skåpfantast förstås.. hoppas det snart blir penseldags!

Eleonora sa...

Hur är läget med dig nu? Hoppas att du känner dig starkare och att läkningen går åt rätt håll.

Allt gott till dig. Kram

Black Iris sa...

Vilken tur i bedrövelsen att du har en så mysig och vacker myshörna att kura ihop dig i..
Hoppas du snart kan ta tag i penslarna igen..

Kram Maidi