onsdag 25 januari 2012

Behöver hjälp!

Detta kan vara den sista stolen som jag har målat i denna modell.
Modellen är en pinnstol för barn.




Nu har farbröderna som tillverkat denna stol på ett snickeri i Småland,
 gått i pension, 86 och 92 år gamla.
Väl förunnat dem.
 Jag har letat på nätet efter liknande stolar,
 men har inte hittat någon som ens liknar denna. 
Och, det är denna modell som jag vill ha.
Kan du tipsa mig om någon som tillverkar liknande barnstolar,
 så är jag otroligt tacksam.
Min mailadress hittar du i högerspalten.

Ja, vad ska man säga om
 vintern..och snön..och kylan, som kom till sist..
mer än att jag är en vår och höstmänniska...

Jag var på återbesök med min (brutna) arm på ortopeden i förrgår.
Fick beskedet att jag har tränat för mycket och ska ta det lugnt.
OBS!!!  Gällde bara armen, alltså...

Ha de´bra,
Agneta
...som fortfarande målar barnstolar i den fina, raka modellen.









4 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Så tråkigt med stolarna. Kan inte hjälpa dej, tyvärr. Hoppas du får nys om nån annan tillverkare!

Kram Eva-Mari

lisashus sa...

Tänka sej att de gått i pension! Ja, det är dem verkligen väl unnat!
Kan heller inte hjälpa dej, hoppas att du får tips här!
Vilken underbara illustrationer du gör, förstår om stolarna populära!
Lycka till!
Lisa

Snäckskalsdalen. sa...

I pension, rena ungdomarna ju!!
Nej, jag vet inga stoltillverkare men om jag ser något om någon så hojtar jag till.
Har du tränat för mycket, det blir det där gamla vanligt att lagom är bäst.

Stolen är underbart söt förresten!
Agneta kram

Eleonora sa...

O vilken underbar liten stol. Så synd att farbröderna har slutat tillverka den. Men det kan man ju i och för sig förstå med tanke på deras höga ålder. Dom orkar väl inte längre. Hoppas du hittar en annan tillverkare som gör något liknande.