söndag 29 januari 2012

I väntan på...

...solen, våren, pensionen, ny lägenhet.
...till dess så får jag nöja mig med vita pärlhyacinter.
Inte så tokigt.
Solen och våren ligger närmast i tid.
Pensionen?
 Den kan jag inte ens skymta långt där framme.
Bara att jobba på alltså.
Och det är inte sååå svårt med så goa´barn & kollegor!
Vi har nära till skrattet.
Lägenhet?
Har en onödigt stor 3a för närvarande,
så jag letar efter en 2a.
(Var tog alla mina barn vägen...)?
Lägenhet är SVÅRT,
 näst intill omöjligt, att hitta i den här stan,
 där kontakter betyder allt.
 Du  är välkommen att tipsa mig om du vet någon.
Jag vill hyra, inte köpa lgh.

Här sys kuddar i härliga färger.
Några ska till döttrar och barnbarn.
Några ska jag behålla själv.
Lite svårt att sy med skena på armen,
 men vill man så kan man...

Ha de´bra
Agneta
som just nu ser solen...









5 kommentarer:

Lillemor sa...

Vilket härligt inlägg du har.
Visst kan man drömma om pensionen, det gör jag.
Hoppas att du hittar en ny lägenhet snart.
Kram Lillemor

Snäckskalsdalen. sa...

Du har saker på gång i alla fall och att leta är alltid intressant för till sist så hittar man ju något. Lite kul att flytta också, fast du vill bo kvar i din stad förstår jag.
Agneta kram

Vitt och vanilj sa...

Hej du härliga mamma!
Överansträng nu inte armen igen med kuddarna och annat. Sätt dej på soffan och bläddra i lite inspirerande tidningar och böcker istället.Ja våren ja den försvann visst med den ryska snökanonen tyvärr.
Kram Petra

Eleonora sa...

Stackars din lilla arm. Du får ta det litet lugnare så att den hinner med att bli bra.

Ha det så gott och trevlig helg

Fröken Fräken sa...

Jag ignorerar för fullt pensionskuvertet som kom med posten idag. Står nog inget där som jag vill veta nu!
Synd att vi inte bor i samma stad för jag har en tvåa men vill ha en trea!