tisdag 5 april 2022

Vår

i alla fall april,
 och det betyder ju aprilväder. 
Omväxlande sol, regn, blåst, värme, kyla, snö osv.


Just nu finns detta på mitt köksbord.
Inte så mycket gult till den kommande påsken,
 men jag är inte så traditionell utan gör som jag vill!

Påsken har i alla år liksom bara blåst förbi...
Men, nu har jag upptäckt den.
Påsken alltså.
Värme och ljusare tider på gång.
 Inte alls en massa måsten, utan bara precis lagom,
 dvs. träffa barn och barnbarn, knytis och bara ha roligt över att träffas.
(och ett och annat påskägg till barnbarnen).


Fler som känner som jag?

Hur som
Glad Påsk!





 

3 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Åh, så kul att hitta dig här igen! Saknar alla gamla bloggkompisar! Vi är närapå inga alls kvar. Håller ut, för insta är inget för mig.

Påsken är ingen stor högtid hos mig. Lite ris i en vas, några ägg och lite godis så är jag nöjd. Men påskmat gillar jag... som ju är samma lika som midsommar, haha!

Ha det gott och välkommen tillbaka i bloggvärlden Agneta!
Kramar från Eva-Mari

lisashus sa...

Hej på dej!
Så fint på ditt köksbord och vem bryr sej väl om vad som gäller färger etc. Inte jag heller. Jag gillar verkligen påsken av precis den anledningen du säjer här. Det är liksom upptakten på själva våren, även om den känns ganska långt borta just nu, med snöbyar och massa minusgrader. Bo Rappne sa idag i TV att det ska vända nästa vecka, och han borde ju ha koll. Det hoppas jag.
Allt gott till dej!
Kramar
Lisa

Mycket annat & lite betong sa...

Jo, jag känner igen mig. Påsken är ju betydligt lugnare än julen med färre krav. Och så är ju våren på gång då!
Jag tittade på min blogg och funderade över hur man gjorde ett inlägg…
Agneta