lördag 1 oktober 2022


Höst i huset
eller rättare sagt i lägenheten.
Hösten är min favoritårstid. 
September och oktober med härliga färger och klar luft,
 mysiga kläder och tända ljus,
 särskilt i dessa spartider
Inte så många måsten och bör...

(Detta är verkligen ett testinlägg
Varje gång jag är inne på min blogg, 
vilket inte sker ofta känner jag inte igen mig.
Allt är nytt och jag har glömt bort lösenordet...)



Hösttavla målad med spatel/kniv



Vasen är en av mina favoriter.
Den känns helt ok utan blommor också.

Nu dags att ta fram penslar och färger. 
Barnstolar ska målas och skickas.
Skönt att måla och lyssna på radion eller tvn som sällskap.

Agneta






 

2 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Hej... och välkommen in!
Du lär dig snart, jag tycker du redan är på banan? Härliga färger på både vas och tavla, gillar kombinationen turkos/gul/orange. Tänkte precis på att jag har många turkosnyanserade tavlor på väggarna innan jag läste ditt inlägg! Häng kvar här nu.

Glad oktober.
Kramar från Eva-Mari

lisashus sa...

Hej på dej!
Visst är det härligt med hösten! Vilka härliga färger i den tavlan och vasen är jätteläcker!
Ja, du har fullt upp med ditt målande och så passande nu när det faktiskt regnar ibland också!
Kram
Lisa