söndag 23 augusti 2015

Bryderier eller inte...

Har tänkt att skaffa nya köksstolar länge. 
De förra var något ostadiga.
Efter att ha provsuttit tror jag, ALLA, stolar som finns,
 så fastnade jag för dessa.
Hollywood och 50-talsinspirerade och sååå sköna
 och passar in här hemma.
 Lite lagom gung och nätta.
 Kan ju inte ha några stora stolar vid matplatsen.
Jag är nöjd.


Nästa inköp är ju något svårare...
Igår var jag med dotter och svärson när de tittade på nya bilar.
Jag skulle bara vara med och hålla koll på minsta barnbarnet när det provkördes.
De funderar vidare, men jag fastnade för en bil...ett annat märke än jag brukar ha.
Det handlar om mycket pengar och jag är ju van vid Toyota som bara går och går.
Neej, detta blir inget lätt beslut.
Men den är fin...
Äh...jag kanske behåller min Toyota.

Agneta



6 kommentarer:

lisashus sa...

Superläckra stolar! Ibland stämmer det bara!

En bil också, bara sådär, impulsköp typ? Nåja, jag är inte sämre, jag har varit med om det själv, den gången var det väl inget strålande bilköp, för den bilen var jag inte alls nöjd med, men det är ja nu - sedan 10 år tillbaka - min Toyota! Det är superbra!
Lycka till med stolar och med....bilen då! :)
Kram
Lisa

Unknown sa...

Stolarna ser riktigt snygga ut! Jag får komma och provsitta dem snart. Bilar är svårt men fundera och känn efter vad som känns bäst.

Solstrimmor sa...

Hos dig passar stolarna så bra, roligt med lite Hollywood på hemmaplan! Bilköp gillar jag inte, har t o m sålt min skrutt för två år sen och klarar mig utmärkt utan! Kommunala färdmedel och framförallt cykeln sommartid räcker för mig! Men lycka till med köpet!

Kramar från Eva-Mari

Eleonora sa...

Superfina stolar Agneta - vilket bra val!
Det där med bilen - avvakta du litet till - du kör ju fortfarande små barnbarn då och då och dom kan kladda ner rätt bra även om dom inte vill! Din Toyota var ju jättefin och gick som på räls.

Härligt att du nu kan utnyttja din balkong dessa fina augustidagar. Säkerligen går det bra långt in i september.

Ha det så gott och stor kram från
Eleonora

Mycket annat & lite betong sa...

Stolarna var riktigt snygga! Passar så bra till bordet.
Bilköp är jag inte så hemma på. Hoppas att du kan bestämma dig!

Kram Agneta

Snäckskalsdalen. sa...

Flotta stolar, amerikanskHollywood stil, läckert! Och jag ser att dom passar in hos dig!
Bil, vi har alltid haft kul bilar, men slutade med det för nåt år sen, och det går bra också, fast det är ju inte lika kul.......
Agneta kram