söndag 13 september 2015

Firande och murgröna


Här har två födelsedagar firats.
Dotterns svärföräldrar har fyllt år med några dagar emellan.


Middag intogs på Ringenäs golfrestaurang.
Den ligger så vackert med havet en bit nedanför.


Vad ger man till några som har "allt"?
Jo, snygga handdukar till deras nyrenoverade gästtoa.
Uppskattades!


I deras trädgård växer en ståtlig murgröna.
Jag fick med mig en massa skott hem som jag tänker plantera i krukor på min balkong.
Kanske...de klarar sig...

I helgen har jag haft besök av ena sonen med kompis och hans fru.
De har varit på bröllop i Söndrums kyrka och sedan på fest på vackra Heagård.
Eftersom jag bor väldigt nära, så fick de låna min lägenhet.
Jag har varit chaufför och sovit hos dottern (som också bor väldigt nära).
Tänk så bra allt kan lösa sig!

Nu är det dags att ta tag i arbetet med utställningen
 som jag ska ha på Heagård i november.

Agneta













4 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Bra födelsedagspresent! Och spännande att se om murgröneskotten klarar första vintern. När de väl är etablerade är det nog ingen fara. Spännande också med din utställning... du måste visa sen!!

Kul att du röstar på mig, tack!

Ha en fortsatt fin söndag.
Kramar från Eva-Mari

lisashus sa...

Vilken bra present! Det måste kännas jättehärligt att bo så nära sina barn och att kunna dela deras liv!
Lycka till med utställningen!
kram
Lisa

Eleonora sa...

Jaha det var ju det bröllopet du berättade om när vi sågs i H-stad.
Fint med middag på Ringenäs. Dit gick min svåger ganska ofta och vi har hyrt att hus vid 8:e (?) hålet. Inte så bra just då för barnbarnen var små med "spring i benen"-
Klart du ska komma till S-baden. Här har ju din ene son rötter och du får mer än gärna övernatta hos mig.

Sköt om dig Agneta och stora kramen från
Eleonora

Snäckskalsdalen. sa...

Det låter som om det varit verkligt bra dagar!
Och vilken bra present! Vi skall på ett liknande kalas ikväll och det är ju precis sådana presenter som går åt som är bra! Alla har ju allt, som sagt.
Oh, det är en sån där fin murgröna som blir så fin! Hoppas skotten tar sig!
Agneta kram