torsdag 20 augusti 2015

Augusti

Lite av vad som hänt hittills i augusti.
Har haft besök av systerdotter med väninna.
 Vädret var bra så de kunde vara på stranden i Tylösand några dagar
och det var mycket som hände på stan den veckan.
Vi åt på bl.a. Fox and Anchor.
Kul att testa stadens restauranger.
Det var en massa jippon och olika artister uppträdde. 

Jag skruvade ihop en Ikeabyrå till badrummet.
Jodå, det blev ett och annat svavelosande ord...

 Minsta lilla barnbarnet fyllde två år, 
och skulle genast byta till en tröja som han fått i ett paket.
Sedan klipptes gräset i köket(!) med plasten från tårtan över huvudet...
Kan ju vara bra att ha hjälm då...
Han är så otroligt verbal och rolig.
Och så de första bilderna på mig ever...
Ser ni kära vänner och gamla kollegor,
 jag är inte brunett längre utan blondin som låter det gråa komma fram.

Jag har också varit och tittat på ett galleri där jag är intresserad av att ha utställning.
Fick klartecken från dem idag.
Nu gäller det att bestämma månad/er och att börja måla.
Känns lite pirrigt.
 Det var längesedan som jag ställde ut senast.

Agneta,
som fortsätter att njuta av sommaren.



2 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Mycket kul i ditt augusti och tvåårskalas brukar vara särskilt roliga! Ska på ettårskalas i helgen men den lilla Naomi (bonusbarnbarnsbarn, häpp!)gillar säkert snörena och papperet lika bra som innehållet.

Kul att få se dig live, i mitt huvud har du alltid sett ut som journalisten Cecilia Hagen! Vad kommer det ifrån kan man undra! Men nu vet jag, och gillar att du låter det vackra grå få ta över även om du ser mer blond ut på bilderna! Själv blir jag mer silvrig för varje år som går och är helt nöjd med det!

Grattis till ditt beslut att ha en utställning, på tiden om du frågar mig! Lycka till med måleriet:)

Kramar från Eva-Mari

lisashus sa...

Så mycket kul du har haft!
Fina bilder på dej och så roligt med utställning!
Det är ju alltid bra att ha något framåt som peppar en att börja måla, så har det varit för mej i alla fall... Lycka till med den målandet och utställningen!

Du passar även som blondin och du gör som fransyskorna - blonderar när det gråa börjar komma. Snyggt och vänligt för ansiktet.

Tack för din peppning när det gäller min morrontrötthet! Det kändes gott! :)
Ha en fin helg!
Kramar
Lisa