söndag 15 juni 2014

Årets kafferep?


Ibland fungerar man som Emil i Lönneberga...
dvs man får infall lika fort som en gris blinkar...
Den här gången var infallet detta:


Det var inte lätt att veta hur många sorters kakor det skulle bli, 


...men man behövde inte oroa sig för att det bara skulle vara några få som bakade.

På morgonen möttes jag av denna syn i vårt lilla personalkök...
Kakor, påsar och burkar överallt!
Gamla broderade dukar och en gammal, vacker servis var också på plats.

Sedan var det bara att ta för sig!

Några gick "all in" med hatt...




Fikastunden blev liiite längre än vanligt och stämningen var på topp!


Ingen gick hungrig från det fikat!

Hur många sorters kakor blev det då?
Jo, 20 stycken olika.
Nu säger man att detta måste bli en tradition på skolan.
Så roligt, men då är jag inte med och ordnar detta,
men kul att man lämnar spår efter sig...
(Man kan ju komma och fika...)

I fredags var jag med på min sista skolavslutning innan jag pensioneras.
Härligt och rörande.
Nu återstår två veckor jobb och fem veckor semester,
 sedan är man pensionär.

Agneta
(som inte ens dricker kaffe, men det doftar ju underbart...)










5 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Så underbart! Vilket bra infall, det märktes ju för plötsligt blev sju sorter tjugo! Kul om det blev tradition också!
Hoppas du får fina dagar, de sista, och en skön semester innan du blir pensionär... du vet ju, då börjar ditt helt egna, alldeles fria, liv som du kan fylla med p r e c i s vad du vill:)

Kramar från Eva-Mari

lisashus sa...

Vilken härlig idé med alla kakorna! 20 sorter!!! Jag kan tro att ni blev mätta sen och fick hela sommarens sockerbehov fyllt! :)

Det känns alltid lite speciellt att avsluta sin jobbperiod! Jag tror ju inte att du blir sysslolös, men det är ju detta att inte längre tillhöra en grupp/arbetskamraterna och kontakten med barnen....! Nåja, du kommer säkert att vänja dej så småningom! Jag kan bara säja: "Välkommen i gänget"!
Lycka till med avslut och allt!
kramar
Lisa

Eleonora sa...

Vilket underbart kalas du hade ordnat! Gissa bara om jag skulle ha velat vara med och smaka på alla delikatesserna. En så fin tradition du lämnar efter dig!

Välkommen in i pensjo-skaran när det blir så dags. Skönt att du nu kan göra precis som du vill - har du bestämt något om Halmstad-flytt ännu??

En skön sommar i första hand vill jag i alla fall börja med att önska dig. Njut och må bra!

Kram från
Eleonora

Snäckskalsdalen. sa...

Så roligt! Och så festligt! Och jag tror du måste komma med följande år också! Vilka vackra kakor alla kan baka, det kan inte jag, dom blir ojämna. Men nu bakar jag inte så mycket kakor, får kanske ta och börja öva.
Kaffe, nej, det dricker inte jag heller. Men jag tycker det luktar vedervärdigt.....huuuuh....
Agneta kram

Black Iris sa...

Det där lät ju riktigt roligt.. Jag förstår att det blev uppskattat..
Välkommen in i pensionärslivet. Jag gick ju en lite förtida pension för snart 2 år sen och jag har aldrig långtråkigt :)

Kram Maidi