fredag 4 april 2014

Tavlor

Jag gillar mina hyllor i köket.
Där kan jag lätt förändra efter årstid och vad jag känner för.
Vissa saker står där nästan året om,
 men tavlorna brukar jag byta då och då.


I vinter har jag haft lite mörkare tavlor,
 men nu har jag bytt till ljusare varianter.



Ibland har jag tavlor som jag har köpt 
och ibland ställer jag dit någon som jag har målat själv.
De här har jag 4 olika varianter av och jag tycker om alla.
Inköpta för säkert 10-12 år sedan.
Vissa saker tröttnar man aldrig på.

Just nu är det andra tavlor som gäller.
Jag målar doptavlor för fullt och barnstolar står sedan på tur.
Det är många barn som föds och fyller år den här tiden på året.

Nu känns det så härligt att ha fått några soliga dagar.
Tur att man har ett jobb där man kan vara ute mycket.

Önskar er en skön helg och vecka.
Agneta








9 kommentarer:

lisashus sa...

Vilken jätteläcker tavla! Jag gör som du och byter då och då, och blandar egna och andras!
Vissa egna alster har man ju svårt att skiljas ifrån...märker jag i alla fall.
Önskar dej en härlig helg!
(Laddar inför vårmarknad hela helgen här i byn!)
Kramar
Lisa

Unknown sa...

Så fint du har gjort det. Jag gillar tavlorna. Kram

Maria sa...

Underbara tavlor. Och jag älskar hyllor. Så bra och lätt att förändra. Kram från Maria i Hörnan

Eleonora sa...

På det här sättet kommer du ju aldrig att tröttna på den prägel du sätter på väggarna. Såå fina tavlor och att du kan byta .... jättebra.

Lycka till med alla arbeten som du har att göra till dopbarn och födelsedagsbarn. Roliga uppgifter har du ju sannerligen.


Ha det gott min vän och
kram från
Eleonora

Hanna sa...

fina bilder
Ha en bra kväll
HAnna

Mycket annat & lite betong sa...

Visst är det det bra att ställa tavlorna löst istället för att hänga dem på väggen. Så lätt att variera. Fin tavla du har där nu.
Så roligt att du har så många beställningar på doptavlor och stolar.

Kram Agneta

Black Iris sa...

Precis som du gör jag också.. Ändrar om och grejar på hyllorna i köket och ibland kan det vara jätte-trångt bland sakerna :)

Kram Maidi

Hanna sa...

Ha en fin helg!
Hanna

Snäckskalsdalen. sa...

Läckert med en hylla som man kan pynta om och du gör det ju så snyggt.
Vad säger du, soliga dagar....vi hade en, igår, och idag har allt återgått till regn, blåst och en massa grått väder. Men det gör inget, det kommer finare väder snart, tror jag.

Kul att du har så mycket att göra, jag förstår det, för så fina saker som du gör!

Agneta kram