onsdag 16 april 2014

Glad Påsk!

Det pyntas inte så mycket här i påsk, 
men några av mina favoriter tar jag fram.


Stora videägget, det rostiga järnägget
 och porslinsäggen (fyndade på loppis för några år sedan) 
är några av de få saker som plockas upp.


Jag har varit ledig några dagar då jag bl.a hunnit med att 
snabbhandla på Gekås...1 tim så var jag ute igen!
Brukar vara snabb där...
 Sedan var jag hos barn och barnbarn i Halmstad några dagar.
Och, passade då även på att kolla upp läget på Skanskas nya lägenhetsbyggen.  
Velar...flytta, inte flytta...och i så fall när...???
Det är mycket som ska "klaffa".

Imorgon återstår det att inhandla en del påskgodis.
Både till eleverna på jobbet och hem.
På jobbet har många av eleverna påsklov,
 men de som är där brukar få det extra mysigt under loven.

Önskar er en Glad och Solig Påsk!
Agneta










5 kommentarer:

lisashus sa...

Vilket vackert pynt du har! Jag pyntar inte heller särskilt mycket, men tycker det är roligare med påsk än jul! Det låter spännande med en ev. flytt....säjer jag som flyttat 3 ggr på 2 år!!!
Nåja, huvudsaken att man hittar något som gör tillvaron lite bättre!
En glad och god påsk önskar jag dej!
kram
Lisa

Eleonora sa...

Varför tveka om en flytt till Halmstad, som är en underbar stad och där det finns lägenhet att få. Och med barn/barnbarn på nära avstånd. Har bott i Frösakull varje sommar de sista 30 åren och längtar åter varje sommar.

Glad Påsk och vilka vackra ägg du har. Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Alldeles lagom mycket och väldigt vackert pynt, det räcker så! Videägget är ju för gosigt.
Halmstad måste väl vara en jättefin stad att bo i, vid havet (om man nu tycker om hav) och flygplats så man kan komma till Sthlm fort och lätt, för det är väl så dina barn är spridda.....har jag för mig.
Glad Påsk, Agneta

Black Iris sa...

Jag brukar inte pynta alls till påsk men i år skulle vi vara hemma så nu blev det en del.. Hoppas du fick en dos av det fina vädret många av oss andra fick..

Kram Maidi

Solstrimmor sa...

Hoppas du haft det jättefint i påsk! Spännande med dina flyttankar, du hittar snart rätt ska du se:)

Vårkramar från Eva-Mari