måndag 13 mars 2017

Speglar

Det har tagit tid för mig att bestämma mig för vilken vägg speglarna ska vara på.
Bara för att jag inte vill göra spikhål i onödan... 


Men, nu är det gjort och det känns bra.


Mera blått.
 Jag som är grön...
Fat från loppis.
Porslin från Miomöbler.



Apa nummer två har hittat hit.


Byrån är gammal och sliten, men jag tycker så mycket om den ändå.
Jag är tredje generationen som har den i min ägo.

 I helgen har jag varit med de två yngsta barnbarnen. 
Dottern med man har haft en långhelg i Stockholm,
 där bl.a en efterlängtad födelsedagspresent till henne, 
"Phantom at the opera", stod på programmet.
Så bekvämt att flyga Halmstad-Stockholm.
Resan tog bara drygt en timma.
Stor skillnad mot att sitta i en bil i flera timmar, och så kommer man fram utvilad.
Jag har ju ena sonen i Stockholm, så det alternativet får jag också överväga.

Angående vädret:
Nu verkar det som om våren kan vara på g.
Man kan ju alltid hoppas...
Agneta











6 kommentarer:

Vitt och vanilj sa...

Så fint det blev! Och byrån är pricken över i, mycket finare när man blandar gammalt och nytt tycker jag. Då får du vila dej lite nu efter helgens barnvakteri och hoppas att du får lite sol på näsan också.
Kram Petra

Unknown sa...

Det blev jättebra! Vi tackar så mycket för att du tog hand om barnbarnen, särskilt en envis och superaktiv 3 åring :-) ❤️

Solstrimmor sa...

Snygg installation på bordet, gillar apan, och spegelväggen, så maffig! Ofta är det bra att vänta och låta det mogna fram... något som jag är urdålig på! Därför har jag väldigt många spikhål...

Blev så inspirerad av mina bilder sedda genom dina ögon att jag återanvänder en av den i nästa inlägg! Tack för den inspirationen också!

Ha det fint.
Kramar från Eva-Mari

Solstrimmor sa...

Glömde tacka för dina gulliga ord om min bok! De gläder mig:)

lisashus sa...

Supersnygg spegelvägg och vilken kul apa, som också passar in där!
Alltid snyggt med blåvitt!

Vilken skillnad på tid att flyga till Sthlm mot att åka bil!
Det måste kännas jätteskönt och komma lite utvilad till föreställningen!
Jag har sett den alltför många gånger när den gick i början på 90-talet, hade då en make som spelade i orkestern! Då gick den i 6 år! Tänka sej va! Unddrar om den kommer att gå lika länge denna gång? :)
Kram
Lisa

Eleonora sa...

Fint arrangemang med speglarna och det blå-vita älskar jag.
Allt gott från
Eleonora