onsdag 19 oktober 2016

Liljor

Lite nytt på soffbordet.
Ljusstakar och en hög vas.
Och så blommor, förstås.
Denna gång liljor.
Och jag som inte skulle köpa NÅGOT nytt...


Men vasen var relativt billig och matchade den gamla skålen
 och blommor bara måste jag ha.
Varje vecka.
Men ljusstakarna...hmmm...
Kunde bara inte motstå dem.


Väntar på att knopparna ska slå ut, men de är fina redan nu.


Lite rosa som lyser upp.

Här känns det verkligen att det har blivit höst.
Färgerna och blad som faller.
Kyligare dagar och nätter.
Ännu inte under nollan, men det kommer ju.
Nu har jag "betat av" kön med barnstolar 
och har börjat jobba med inriktning mot julen. 
Förkylningen är inne på femte veckan, men börjar ge med sig.
Skjutsar barnbarn till och från träningar och förskola.
Livet börjar återgå till det normala.

Ha det gott!
Agneta




1 kommentar:

Solstrimmor sa...

Ibland går det INTE att hejda sig! Och varför ska man inte glädja sig själv? Jag köper rosor. Det blir varannan vecka, de står ju 14 dagar nuförtiden, vad är de gödda med?
Rosbilden tittade jag två gånger på, trodde först du målat den! Ser precis ut som dina tavlor:) Undrar hur årets julmotiv ser ut?

Ha en fin dag!
Kramar från Eva-Mari som hört att det går nåt som kallas 10-veckorshosta...