tisdag 30 december 2014

Nyår


Och...
lite glitter och glamour!


Jag är alltid snabb att plocka bort julen.
(kanske för att jag ritar och målar beställningar till jul så långt innan)
Årets adventsstake är borta och detta är vad som står på köksbordet för tillfället.


Jag springer aldrig på mellandagsrea, 
men i år blev det en snabb tur för att spana in var Mio ligger i min nya hemstad.
Där fanns dessa ljuslyktor för halva priset, så de fick följa med mig hem.





Nåja, lite blingblingjul finns allt kvar samlat på en bricka,
 fast bara över nyår.
Då får det gärna glittra och vara extra festligt.
Sedan åker det också bort!

Det nya året får nog bli mer åt det naturliga hållet.
Grönt är min absoluta favoritfärg,
 så det längtar jag efter att plocka in igen så fort helgerna är över.

Nu blir det en tur till Flygstaden för att inhandla god mat till nyårsafton.
Jag ska bl.a. ha en speciell gäst till kvällen, nämligen mitt tonårsbarnbarn 
 och han ska bli bjuden på precis den mat som han önskar...

Jag önskar er alla ett Gott Slut på detta år
 och ett
Gott Nytt År-2015!

Agneta

3 kommentarer:

lisashus sa...

Vilka härligt glimmande nyårsbilder du visar!
Ett riktigt GOTT NYTT och kreativt ÅR önskar jag dej i din nya hemstad!
Kramar
Lisa

Solstrimmor sa...

Ja när ska man ha glitter och glamour om inte till nyår? Ett gott glittrande slut och ett gott nytt grönt 2015 önskar jag dig!

Kramar från Eva-Mari

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, det var nyår om dina bilder, det ska vara glitter och sådär lite glamour till nyår, så är det bara. Och nu vet jag vart du skall och handla för jag åkte förbi där när jag var i Halmstad hos doktorn! Men jag ville bara hem så jag stannade aldrig. Det låter mysigt med middag med barnbarnet!
Agneta kram