lördag 1 december 2012

Ole,dole...

 
...stjärnor? Kottar?
Det blev kottar och lite naturtema.
 Åtminstone just nu.
Så bra att man kan byta ut innehållet i glaslådan.
 Röda äpplen närmare jul, kanske? 
 

 
Ljusstaken/glaslådan är ny för i år.
 Inte så att jag saknar adventljusstakar precis,
 men denna har jag spanat in en tid
 och bestämde mig slutligen för att skicka efter den.
Inget jag ångrar!
Fast den var större än jag trodde.
 
Förra helgen var jag och familjen m.flera i Halmstad på bröllopsfest.
Yngsta dottern och svärson var orsaken.
 Bröllopet var avklarat innan, så nu återstod festen.
Mysigt, trevligt, roligt!
Vilket fantastiskt hus de bor i!
Som gjort för fester!
Håller nu tummarna för att lyckan också bor där.
 
Här är 10 cm snö...
Kallt...
Hmm...
Ok, det är ljusare med snö...och lite mer julkänsla.
 
Önskar er en fin helg & vecka.
Agneta som...
 som vanligt egentligen inte har tid att jobba...har ju tusen saker att göra...
 
 

3 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Vilken rolig adventsstake, eller ljusstake rättare sagt! Den går ju utmärkt att använda året runt med passande innehåll! Stenar till exempel...

Ni har mer snö än vi! En härlig dag har vi haft här... lite sol också!

Ha en fin första advent!
Kram Eva-Mari

Hanna sa...

så fin och så roligt med snö.
Kram
HAnna

Fröken Fräken sa...

Adventsljusstakar som är ombytliga är precis min kopp med the också! Själv slog jag till på en från Lagerhaus i flera olika delar (numrerade stora träkulor) som jag tänker använda även när det inte är jul.