söndag 9 september 2012

Ännu en...



...barnstol, alltså.
Stolarna beställs oftast till dop/namngivning eller födelsedag.
Jag har målat barnstolar i många år.
 Ganska ofta får jag beställningar till alla syskon i en familj
vartefter nya små systrar och bröder föds.
Och deras kusiner. Och grannar. Och vänner...
Det är ganska roligt att få höra var de sett mina målade stolar
 när de beställer. 
 




Denna har hamnat hos en liten Stina i Småland.
Nu har jag börjat att måla en barnstol till syskon nummer 3
 i en annan syskonskara.
Där är det Astrid Lindgren motiv som gäller.
 
Parallellt med målandet läser jag en riktigt intressant bok
 av Leif Strandberg om Vygotskij (Lärandet i praktiken)
 och hans tankar om pedagogik och inlärning.
Våra svenska läroplaner bygger på hans teorier.
 
Ha en fin vecka.
Agneta
 
 
 
 
 
 


3 kommentarer:

Hanna sa...

fina stolar som du gör.
Ha en fin söndagskväll.
kram
Hanna

Snäckskalsdalen. sa...

Otroligt vackert målar du! Har kunderna med stolarna eller har du sådana på lager?
Agneta kram

Eleonora sa...

Jag älskar dom här handmålade barnstolarna. Mina barnbarn hade också sådana.
Tack för din hälsning hos mig för tid sedan. Nu har jag fått fart på bildöverföringen igen till min blogg och det känns bra.

Fortsatt god höst och kram!