onsdag 27 april 2011

Tillbaka...

...till GRÖNT
.

Jag är i en blå period,
 men GRÖNT är ändå min absoluta favoritfärg i inredning.
Bara att konstatera.
På mina numera ganska sällsynta shoppingrundor,
 hamnar jag till slut oftast på MIO.
För ett år sedan var jag där och skulle "bara" titta.
När jag hade gått därifrån, hade jag köpt en ny soffa med lång fotpall...
Nu hör det till saken att jag hade haft min gamla soffgrupp i över 20 år,
 så det hör inte till vanligheterna att jag köper soffor i tid och otid.
Men, nu hittade jag en soffa som jag föll för och då var det bara att slå till.
Häromdagen blev det inte någon stor sak, utan dessa gröna glas.
Älskar färgen och mönstret.
.
Här tittar solen fram, men det är ingen värme i luften.
Nu får vi se fram emot helgen,
 som tydligen ska bjuda på fint väder.
.
Ha de´bra,
Agneta



4 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Det är roligt att man har sina favoritfärger. Jag är en blå människa men har aldrig någonsin lyckats få till ett blått rum, det tycker jag är märkligt. Men när det har blivit något nytt har det alltid varit i andra färger....
Dina glas är jättefina, jag förstår att du föll för dom!
Nu ser vi fram emot mer värme, det var ju fantastiskt i påsk, men nu har det lugnat sig betydligt. Lite skönt det också.
Agneta kram

Black Iris sa...

Hur jag än försökt så lyckas jag aldrig få till det med färger. Jag förälskar mig i prylar av olika de slag och de kan vara i alla möjliga färger.
Sommaren har nästan helt kommit nu och här ska tydligen solen skina även i morgon..

Kram Maidi

Fröken Fräken sa...

Det kanske är tur att vi inte har något Mio-varuhus här i stan alltså om risken är så stor att man kommer hem med en ny soffa? Själv kom jag hem med en ny hylla idag!

Lillemor sa...

Va kul med en ny soffa. Hoppas att det kommer bilder på den.
Vi funderar också på att byta.
Mio har en hel del bra att ha grejer.
Kram Lillemor