fredag 26 februari 2010

Blått är flott

Vad har hänt?
Jag har totalt "snöat in" på blått.
För första gången i mitt liv.
Jag som alltid varit grön,
men nu längtar jag bara efter blått.
.

Bilderna ovanför är från Marianne Arnesens hem.
Så fräscht.


...och de två understa är från Slettvoll.

Jag längtar efter att inreda med fräscha blå toner till mitt vita.
(och svarta)
Kanske är det längtan efter sommarhimmel,vind och vatten,
denna långa, solfattiga vinter.
.
Här är det nu några plusgrader.
Snön smälter, det droppar från taken,
kommunen kör bort snön från gatorna.
Jag känner lite hopp om att det trots allt kommer en vår...
Ja, jag vet att det ska komma mer snö och bli riktigt kallt nästa vecka,
...men då tänker jag blunda!
Så det så!!!
.
Äntligen fredag!
Ha dé gott
Agneta






12 kommentarer:

Lisas torp sa...

Ja, allt går nog i cykler! Själv har jag nog haft min blåa period!
Jättevackra bilder och jag förstår hur du menar!

Ja, skönt med takdropp, om det bara kunde hålla i sej!
Ha en fortsatt skön kväll!
Kram
Lisa

Paula sa...

Hej Blått är fint men jag tycke lätt att det kan kännas lite kallt. Det är du och Ernst K =) Han är ju tokig i blått verkar det ju som. Det blir nog fint hos dig vilken färg du en använder. Kram

Paula sa...

Ser nu på min förra kommentar att jag stavade som en kratta. får skylla på att jag precis gick upp. kram

hemma hos lilla mej sa...

Tycker att det är fint med blått.Har haft den perioden då allt var blått men himla snyggt är det .Hos mej gäller vitt.Vad skönt att det töar.Bara det håller i sig.Ha en mysig lördag vännen Varmkram Rita ♥

Spirande grönt - sa...

Visst är blått flott! Tycker att det är en vilsam och lugn färg.

Fina bilder!

Rebecca

Eleonora sa...

Jag älskar vitt och blått men har det inte så hemma hos mig Ärvda och egna ting har gjort att mitt hem har en blandad färgsättning. Det helvita hemmet är nog inte min stil, även om jag gillar det, bara det inte är too much.
Ha det gott och kram

Unknown sa...

Är nog också mer grön än blå, men himla fina bilder var det i alla fall.
Camilla

A home far away sa...

Underbart hem. Och har inte varit så förtjust i blått men detta var såååå fint!

Kram Gunilla i Singapore

Patrik sa...

Så fina bilder.
Kram
Hanna

Eleonora sa...

Klart jag har sett Kalenderflickorna!! Det var en jättemysig film.

Det finns 12 Kalender"pojkar" men bildformatet stämmer inte in förmig så det är bara några jag kan få fram. Få se om jag kan lösa det så småningom.

Äntligen har det slutat snöa här och idag är jag sugen på att sticka in till stan. Jag behöver shoppa upp mig på underkläder och litet sminkgrejer. Och så är jag sugen på att gå i butiker och kolla runt. Har inte bestämt mig än för att ta mig till stan. Humöret längre fram får bestämma.

Ha det gott och kramis

Anonym sa...

Märkligt! Jag har också varit grön i 20 år minst... helt plötsligt suktar jag efter blått! Nu är mitt kök vitt... och lite blått. Det känns jättefräscht.

Bilderna är superhärliga, så inspirerande. Vi behöver lite tröst denna embarmligt långa vinter!!

Hittade hit via Lisas torp och dina underbara Petra-kort. Vill gärna stanna kvar!

Torsdagshälsning från Eva-Mari

Mycket annat & lite betong sa...

Jag håller med, blått är flott. Jag har nog alltid tyckt om blått. Det känns lite somrigt tycker jag.

Jag blundar med dig tills kylan går över!

Agneta