tisdag 29 december 2009

Nu är glada julen slut...

tack och lov...
är liksom trött på RÖTT.
Missförstå mig inte, jag gillar verkligen rött,
men i lite mindre doser.
Här har förmiddagen ägnats åt bortplockning av julen.
Stjärnor och ljusstakar i fönstren får vara kvar ett tag till,
ljusslingorna också
(de är ju uppe året runt...men är inte alltid tända).
.
ADVENT-bokstäverna är borta.
Tycker det passar bättre med VINTER,
det är -10 grader ute.
.
.

Vitt är vackert...
.

.

Kunde ju ha tänt dem...
(gör jag i kväll...)
.

Har en förkärlek för granar i olika modeller., gärna vita.
Hjärtslingan får vara kvar ett tag till...
(JULljusstaken...hmmm...plockar jag bort nu).
.

Den här ljuslyktan har jag haft i många år.
Har köpt den i Köpenhamn.
Den är designad av Jette Frölich.
Vilket vackert julpynt hon gör!
Hon kommer med en ny kollektion varje år.
.


Visst är det märkligt hur hjärnan (inte) fungerar...
I 1 timma letade jag efter kamerasladden
(ganska vanligt...enl sonen...)
Jag letade ÖVERALLT!
I skåp, lådor, på och under skrivbordet,i papperskorgen(jodå),
i sonens rum...väckte honom..stöööön...
-Jag har den INTE!
Gav upp...
går in i köket...
...där ligger den...
mitt på diskbänken...??!!
men hur...när...va...?
Fattar nada...?
(Har alltid "rent" på diskbänken)
Tror på det där att jag bara har 2(två) hjärnceller,
och de är inte alltid i kontakt med varandra...
.
Nu ska jag till frissan.
Behöver bli en ny människa...
(utåt i alla fall...)
...innanför är det väl rätt så kört...
.

Kramar till er,
Agneta









2 kommentarer:

Lisas torp sa...

Så vackert vintervitt du har! Jag håller verkligen med om att man är rätt trött på allt som hör julen till nu! Den är passerad liksom!

Skönt att börja se framåt, mot ljuset igen!
Hoppas det blev lyckat hos frissan!
Kram
Lisa

hemma hos lilla mej sa...

Håller med dej att man är trött på rött tillhör julen mera.Vad vintervitt och fint du har.Bara så himla underbart.Lycka till hos frissan.Ha en skön kväll varmkram Rita ♥