onsdag 25 november 2009

FLERA JULBÖCKER

Måste tipsa er om en av de underbaraste barnjulböcker
som jag vet:
Snickar Andersson och Jultomten, av Alf Pröysen.
(som också skrivit om Teskedsgumman).
Bilderna av Jens Ahlbom är också så härliga.
Den här boken har jag läst för egna barn och barnbarn
och genom alla åren för barnen på jobbet.
Den är så äkta i motsats till all julhysteri som förekommer nu.
Och barnen gillar den verkligen.
.
.
Här är två fina böcker till.
Juletid, av Mads Moe ( hoppas du uppskattar den M) och
Vinterkalas, av Hannu Sarenström.
.

TILDA böckerna är ju så underbara.
Synd bara att jag inte hinner göra särskilt mycket ur dem.
Tiden går liksom åt till annat.
Men jag läser och njuter...
.

...mera "tittgodis"
TILDAS senaste julidéer.
.
Nej, nu är det dags att göra klart det sista till
Julmarknaden i Linghem, på lördag.
.
Och sedan...
Har en till julutställning att ta tag i...
...som varar hela advent.
(på ett galleri här i Jönköping, återkommer)
Hjälp, jag har inte tid att jobba!!!
.
Ha dé gott
Agneta





Inga kommentarer: