tisdag 4 april 2017

Målat

Nu har jag "fastnat" i denna typ av tavlor.
Har målat flera i akvarell, som jag nog ska trycka upp,
 men testar nu stora tavlor i akryl.



Här ligger damen och torkar.


Önskemål kom från ena sonen om stora tavlor med och för killar, 
så nu får jag fundera... Har ju fina bilder av mina söner...
Tattookillar, kanske...och lite nedtonade i färg.
Praktiskt att be mamma...
Men, först gör jag några fler med tjejer.

Nu är äntlgen våren här med sol och blå himmel. 
Får passa på att sitta på balkongen medan färgen torkar.

Agneta








2 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Så roligt att hitta nya sätt att använda sitt uttryckssätt. Att våga gå utanför ramarna ger onekligen framgång! Så kul... och lovande! Vill gärna se killvarianten sen!

Önskar dig fina dagar på balkongen!
Kramar från Eva-Mari

lisashus sa...

Superhäftigt! Vilken härlig färgkaskad i det håret och så kul med ansikten på det sättet!
Härligt att våga lite annorlunda än man gjort tidigare! Här ligger penslar och färger fortfarande i lådan! Vete sjutton när jag ska komma igång! Jag njuter av andras bilder, men kommer mej inte för riktigt att själv ta tag i målandet! Du är verkligen en inspiratör med alla dina läckra målningar!
Kram
Lisa