måndag 13 juni 2016

Snäckor i akvarell

Sommar,
då passar det väl bra med snäckor i alla former.


Här, en vacker vers och snäckor.


Och här, småtavlor i guldramar (och röran på köksbordet...)

Sist, en väldigt suddig närbild...

Idag har vi runt 15 grader och blåst.
Inget sitta-på-balkongen-väder,
 så jag ska städa bland mina papper, penslar och färger och röran runtomkring.
Det behövs!

Senare ska jag hämta minsta barnbarnet på förskolan och få rå om honom och hans bröder
 hela kvällen.
Gissa om jag ska skämma bort dom...

Agneta


4 kommentarer:

lisashus sa...

Vilka läckra bilder! Tala om sommar i kubik!
Kram
Lisa

Solstrimmor sa...

Igår hade jag ett gäng bokcirkelväninnor här och vi målade akvarell tillsammans under stor munterhet. Jag kan säga att inte en enda målning såg ut som dina söta snäckor! Men det gjorde inget för de cyklade glada och nöjda hem med sina alster som de var såå nöjda med. Och de bestämde att det här ska bli ett stående sommarbokslut på vår bokcirkel!

Önskar dig en skön onsdag!
Kramar från Eva-Mari

Mycket annat & lite betong sa...

Så fina och somriga tavlor! Men, de där vattendropparna på pallen! Helt otroliga! Jag trodde att det var såna där glasbitar du limmat på.

Kram Agneta

Snäckskalsdalen. sa...

Vackra tavlor! Och jag tycker om snäckor och jag ser att en är Textile Cone Shell, en snäcka som jag har ett särskilt förhållande till! När vi varit och snorklat och dykt på Stora Barriärrevet har den funnits där och den är väldigt sur och farlig av sig, kommer man när den och den får för sig att spruta ut av sitt gift, då ligger man rysligt illa till, det behövs både lung- och hjärtmaskin! Så den fascinerar mig mycket! Och jag är livrädd för dom!
Kramar