lördag 23 april 2016

Tavlor och inte...


Inte mycket till vår idag.
Det har det inte varit hittills, men Hurra!
 Idag blåser det inte!!!
Så mycket...inte storm...iallafall...
Då kan jag äntligen, kanske, eventuellt, förhoppningsvis...
 lacka barnmöblerna på balkongen.
De, plus skotavlor, ska ju levereras till Huskvarna, Linköping och Stockholm om ett par veckor.


Här hemma, har jag röjt i tavelförrådet och bytt ut en tavla vid tvn.



Tvn kan man ju inte gömma, särskilt inte när den är stor,
 men tavlan tar ju bort intrycket av den lite.


Annars har jag det såhär...


Vissa smällar får man bara ta...

Dags att ta sig i kragen och få något uträttat denna dag!
Dvs. lacka barnmöbler.
Javisstja, måste ju sy kuddar också...
(Ni på Gustafs, nu är dom på g).

Ha en skön helg.
Agneta





4 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Haha, där kom humorn fram igen! Utlånad till Nationalmuseum, roligt, roligt! Sånt gillar jag! Är du kalligraf också, det ser ut som det sitter i skrivandet att du kan det också?!
Nej, idag blåser det inte heller, märkligt! Skönt. Hoppas du fått lackat klart! Jag tycker inte det gör så mycket att man har tv som syns, det är ju det livet man lever och det är ju inget museum man bor i.....och tänk så mycket snyggare dom är numera apparaterna än när dom var tjocka och tog upp så mycket mer plats!
Kramar

Solstrimmor sa...

Rolig vägg med alla småtavlorna och som pricken över (under) i... utlåningen:)
Skönt att det inte blåser. Hoppas du kan lacka utan att få en massa skräp som fastnar!

Aprilväder här... ömsom sol, mulet, blåst (ja inte mycket att komma med om man jämför med västkusten förstås) och just nu, bara 3 grader. Idag blir en dag vid symaskinen, inga kuddar dock... klänning, jojomensan!

Ha det fint!
Kramar från Eva-Mari

lisashus sa...

Fin vägg med alla småtavlor och den som är utlånad är ju extra spännande! :)
Skönt när det inte är storm i alla fall, annars har det blåst mycket här också, och det blåser KALLT!
Ha en fortsatt fin söndag!
Kram
Lisa

Black Iris sa...

Lacka barnmöbler låter som en trevlig sysselsättning. Själv ska jag måla en stol idag som jag fick av en granne.

Kram Maidi