torsdag 28 april 2016

Ny resa...


Ja, inte så långt den här gången, eller jo, förresten den går ju ett nytt varv runt solen...
Firade min födelsedag i helgen som gick.
Extra kul är ju att ett av mina barnbarn fyller år på samma dag.
Han tycker förstås att det är kul att fylla år, men jag vet inte om det är såå kul längre.
Man ser ju förfallet om man säger så...då menar jag inte på barnbarnet...


 Det blev ett väldigt firande hemma hos min dotter.
En massa fina presenter fick jag.
Bla dessa vackra blommor.
Piontulpaner.
Helt underbara och SOM de blommar!


Det kändes nästan som julafton...fast ännu bättre.


Och här står jag och njuter bland blommorna.

Så till vädret:
r-e-g-n.
Das war alles!

Agneta












3 kommentarer:

Mycket annat & lite betong sa...

Aha, födelsedag! Grattis även om det inte är lika kul som när man var yngre!
Vilka vackra tulpaner. Har inte hört talas om piontulpaner tidigare.
Så till vädret. Regn här med.

Kram Agneta

lisashus sa...

Vilka ljuvliga tulpaner och läcker liten statyett! Grattis i efterskott, på födelsedagen!
Kul att fylla år samtidigt som barnbarnet! Nej, numera ser man väl inte fram emot födelsedagen som man gjorde när man var liten...!

Kram
Lisa

Solstrimmor sa...

Grattis i efterskott! Kul med piontulpaner, har läst om dem men aldrig stött på dem nånstans. Jag brukar tänka, med tanke på åldern, att nu är jag ytterligare ett år klokare. För visst blir vi klokare?

Ha en skön Valborg, oavsett väder!
Kramar från Eva-Mari
Ps Det är en liiiten ö, lagom för Lars W och dig!