tisdag 5 april 2016

Lite vår




Efter pärlhyacinter och tulpaner fick nu en "blyg" liten viol följa med hem.



Det enkla är det vackra.



Fast...så vårlikt är det inte ute.
Dimma, men en sol anas just nu.
Kanske kan det bli en vacker vårdag.

Idag ska jag åka och hämta tavlor som har ramats in
 och lämna in nya för inramning.
Jag har hittat en jättebra ramaffär nära mig
 där jag kan bolla mina ibland udda, idéer med innehavaren.

Sedan blir det en stund med penslar och dukar.
Fantasi och idéer råder det ingen brist på.
Tack och lov...

Agneta









4 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Den violen älskar jag och jag burkar alltid ha en, men inte just nu, så nu blev jag påmind att jag måste skaffa en, det hör liksom till. Och jag brukar ha min ute och den brukar växa så det liknar ingen sort.
Samma väder här, och det är kallt fastän graderna stigit lite, rått, typiskt dåligt västkustväder när det inte är bra.
Ohhh, du målar, härligt, tänk att du har så mycket fantasi!
Vi kämpar vidare i det tråkiga vårvädret!
Kramar

lisashus sa...

Åh, den violen är underbar! Jag brukar få den i present på min födelsedag i maj. Jag planterar den i en större kruka (ampel) och sen utvecklar den enorma, och långa stänglar, kantad med både blad och blommor! Helt underbar är den!

Vi hade riktigt ruggigt, kallt och disigt på förmiddagen, men sen.....sen kom värmen och solen! Vi har haft +17 grader i skuggan och inte en vindpust! En underbar dag fick vi! Hoppas att du också fick det medan du inspireras och målar på!
Kram
Lisa

Solstrimmor sa...

Trots regnet utanför så har jag vår inne jag också! Men ingen viol som du har, underbar, känner nästan doften! Tack och lov för vårblommorna som vi kan njuta av, vi som inte längre har egen trädgård.

Fint att du hittat en rammakare som talar samma språk! Inramningen är viktig och lika väl som den kan förhöja tavlan och ge den en extra kick kan det bli tvärtom.

Och härmed vill jag meddela att idéer och uppslag har jag till mitt målande... det är prestationsångesten som bråkar! Tyvärr har jag höga krav på mig, mitt yrke som grafisk formgivare gör att jag vill lyckas direkt! Håhåjaja, idag regnar det, är 6 grader och kanske är det idag jag tar tag i penslarna? Nej, just ja... det är onsdag och då är det keramik:) Imorgon kanske...

Vårkramar till dig!
Eva-Mari

Black Iris sa...

Nej, någon riktig vår har vi inte haft ännu även om naturen har börjat vakna. Här regnar det och är så grått idag så man kan tro att det är November..

Kram Maidi