söndag 17 april 2016

Kort och födelsedagar på rad

Tur att jag har tid att roa mig.
Som med att måla t.ex.


Små kort till presenter har det blivit idag.


Så kul att testa olika färgställningar.


Mycket vatten och färg och fort går det.



Målade några andra motiv också, men rosor är roligast att måla.

April är en månad då många i familjen fyller år.
Ett av mina bonusbarnbarn fyllde i veckan.
 Denna vecka fyller ett annat barnbarn och nästa vecka 
fyller ännu ett barnbarn och jag, på samma dag.
Tårtbakning står alltså på schemat.
Det är ett himla firande under våren.
(Några fyllde år i mars också)

Här har det regnat och blååååst kan jag lova.
Tur att jag fortfarande har balkongmöblerna fastsatta 
med många spännband.

Agneta




5 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Så fina kort, du kan du! Här har vi firat färdigt för april, alla fem kalasen är avklarade! Inte särskilt sugen på tårta just nu...

Må så gott!
Kramar från Eva-Mari

lisashus sa...

Vilka fina kort du gör och tänk, så glada de ska bli när de får ett sånt!
Jag kan tro att det blir mycket att stå i om många fyller år under samma tid!

Ha en fin start på veckan!
Kram
Lisa

Snäckskalsdalen. sa...

De som fyller år och får present av dig dom får ju ett konstverk med på samma gång! Helt fantastiskt fina kort. Jag föll för alla, men jag tyckte om dom med landskap lite, lite mer.....kanske för att landskapen du målat är så fina och annorlunda än här.
Ja du milde vad det blåser, hela natten har det stormat hos oss och det fortsätter idag och rätt vad det är kommer det en redig regnskur. Nu kan det bara bli bättre.
Jag älskar också liljekonvaljer och speciellt ihop med vilda violer! Det är så mycket maxvår som det går att få!
Kramar, blås inte bort!

Black Iris sa...

Jättefina kort du målat. Visst är det en bedrövlig vår vi har. Här regnar det på tvären idag.

Kram Maidi

Eleonora sa...

O va läckra kort du har producerat! Lycklige den som får ett.

Förstår att du nu är i full fart med att ställa i ordning alla verk inför din vernissage. Hoppas jag hinner se utställningen som jag planerat.

En god och skön och fin vår söta du och stor kram från
Eleonora