fredag 15 april 2016

Akvarell


När jag städade bland mina papper hittade jag några grovgrängade akvarellpapper.
Så grovgrängade att jag ratat dem,
 men jag testade att måla något på dem.
Bla detta.


Dessa ark var verkligen svårmålade...


Det blev ju inget finlir, precis...
...men skam den som ger sig.


Gillar rivna kanter.


Får väl bli en kopp té efter denna dust...

Regn och ev. åska har utlovats, men här tittar solen fram.
Gör inte ett dugg att SMHI har fel...
Ha en skön helg.

Agneta







3 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Beundrar dig verkligen, Agneta! Även det mest svårarbetade klarar du, den är jättesöt! Hoppas du får behålla ditt felprognoserade väder... här duggar det idag igen.

Må gott!
Kramar från Eva-Mari

lisashus sa...

Det blev ju jättefint, trots den grova grängen! Du är verkligen jätteduktig! Jag har heller aldrig gillat den grova grängen och undviker såna papper, inte för mjuka heller! Lagom är bäst - Arches är min favorit, sedan kommer Sanders Waterford (tror jag det heter).
Lycka till med målandet i det ruggiga vädret!
Kram
Lisa

lisashus sa...

...nu läste jag rätt - du har ju solsken vetja! Ja, ja, hoppas att det fortsätter då! :)