söndag 21 februari 2016

Orm...skräckblandad förtjusning

En sådan här bricka har jag spanat in under vintern. 
Egentligen förstår jag inte det för jag är verkligen livrädd för ormar.
Men, jag kunde inte motstå den när den såldes för halva priset.




Ihop med rosor förstås...


Mina egna bilder är kul att göra egna kort av.
Nallarna har jag ritat i ett antal olika varianter och färger.
De har hängt med några år nu.

Här fortsätter jag att beta av beställningar.
Det är inte så att jag jobbar disciplinerat med dem
 utan jag halkar ofta in på sidospår där jag vill måla/testa någon ny idé. 
Men, har jag lovat att ha något klart till ett visst datum så gäller det!
Jag jobbar nog bäst under viss press...

Här blåser det idag vill jag lova men solen anas och lite blå himmel syns.
Åter till ordningen...eller något ditåt...

Agneta


3 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Haha, ja, skräckblandad förtjusning, men jag förstår det! Det är något visst med dom där fläckiga djuren, man är livrädd, men nyfiken! Och brickan var väldigt fin, så jag förstår det! Så länge den inte börjar kräla omkring, så.....
Rosorna är också sällsynt vackra! Och korten!
Jaaa, du, en Aston, hur många gånger tror du inte man önskat sig det! Och fortfarande! Själva har vi haft glädjen och nöjet att köra Porsche i alla år. Tills nu, då vi blivit förståndiga (???). Det är inte vidare kul att vara förståndig......Och jag minns att du berättat att du haft man som varit mycket intresserad av bilar. Visst är det kul med bilar! Men det har liksom blivit lite otidsenligt samtidigt....eller hur jag skall säga. Men Top Gear i gamla versionen missar jag inte gärna!
Stormar här också idag! Då kommer våren......tror jag!
Kramar

lisashus sa...

Jag förstår att du jobbar bäst under press, precis så är det här också!
Kul att du har att göra och det ena brukar ju ge det andra s.a.s.

Förstår också om det var skräckblandat med ormmönstret! Himla läckert är det i alla fall särskilt ihop med ljuva rosor.
Så otroligt fina kort du gör!

Kram
Lisa

Solstrimmor sa...

Som du, när piskan ligger nära får det brista eller bära... hihi, kunde inte låta bli! Så är det för mig också. När jag ser din vackra kort med akvarellerna så blir jag så impad! Du är såå skicklig med penslarna och mina står tillbakaställda i glasburken igen. Var igår hos en väninna som har en ateljé där allt får lämnas och stå framme. Så skulle jag vilja ha det! Inte behöva plocka fram och plocka tillbaks, jag tror det hämmar kreativiteten? Hur har du?

Ibland är det kittlande att utmana sina rädslor. Och att se den på en bricka kan inte vara särskilt skrämmande.

Må gott hos dig.
Kramar från Eva-Mari