söndag 10 maj 2015

Målartankar



Ibland vill jag måla annat än barnstolar och annat som är beställt.
Bara ta fram en duk och se var man hamnar...låta penslarna bestämma...vara lite bortkopplad...



...då kan man hamna här...i en liten, naiv fantasistad.
Och nu föder ju det andra motiv i hjärnan...
Som andra tavlor och motiv till flera kort (att trycka).

Nej, dags att ta tag i barnstolar igen.
De är ju också riktigt roliga att måla!
Himla tur att man är pensionär numera och har tid...

Önskar er en skön vårvecka!

Agneta





5 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Åh, vilken underbar tavla! Jag älskar tak (och hus) och ser fram emot fler målningar i samma stil!

Ha en fortsatt fin dag.
Kramar från Eva-Mari

Snäckskalsdalen. sa...

Men jösses och himmel vilken helt underbar tavla. Hade jag haft väggar att hänga på, jaaa, då vete sjutton om jag inte lagt ett bud. Men en så fin tavla får man inte sälja, den föll mig så i smaken! Du är en fantastisk konstnär och du måste visa det du gör i bloggen! Och du måste ställa ut! En sån som du kan inte gå obemärkt förbi!
Stora kramar i blåsten och ja, det finns mycket att titta på här längs kusten, det gör det!
Agneta kramar

lisashus sa...

Helt fantastisk målning! Åh, så fint med husen och det lite naivistiska!
Ja, fortsätt så!!!

Kramar
Lisa

Mycket annat & lite betong sa...

Åh, så fin tavla, så många söta hus! Jag förstår att det måste vara roligt att få måla annat ibland mellan alla beställningar.
Spännande att få beställning på motiv du inte känner till. Du skulle nog ha frågat barnbarnen direkt!
Så härligt det ser ut utmed stranden. Havet är speciellt.

Kram Agneta

Eleonora sa...

O den tavlan tycker jag mycket om. Nu har du ju tid så ....

Ha det riktigt skönt och fint i vår.
Kram från
Eleonora