onsdag 15 april 2015

Kvistnejlikor

Dessa kvistnejlikor fick följa med hem från affären.
Jag kunde inte motstå den underbara aprikos/rosa färgen.



Idag regnar det här.
 Det är inget litet milt vårregn utan det regnar rejält.
Men, vad gör det...efter regn kommer solsken
 och det stämmer förhoppningsvis.
Det ska bli bättre framåt veckan.

Idag har det varit halvårssyn av våra nybyggda lägenheter.
Några små skavanker påvisade jag, men som tur är hittar jag inga större fel.
Husen kommer ju att "sätta sig" och då kan det ju hända större saker.

Här målas på längden och tvären.
För tillfället målar jag en barnstol medan jag lyssnar på radion.
Sämre kan man ha det...
Ha en fortsatt skön vecka!

Agneta




5 kommentarer:

lisashus sa...

Så vackert det är med nejlikor och just DEN färgen är underbar!

Så du bor i ett så nytt hus, alltså?
Det måste kännas fräscht, när allt är nytt. Bra att de kollar saker då.

Så härligt det låter med din målning! Önskar jag kom igång, men musiken verkar ta all min tid numera! :)
Förstår inte hur man hann tidigare!

Kulturminnesmärket har nog ingen större betydelse, mera en påminnelse om att det är ett gammalt båtsmanstorp och vem den siste båtsmannen var. Några bestämmelser har jag inte hört talas om.
Regn här också, men solig morgon!
Vi hoppas på lite bättre till helgen!
kram
Lisa

Solstrimmor sa...

Jag gillar också blekrosa nejlikor, sen är det ju bonus att de står så länge.
Skönt att du bara behöver småfixa i lägenheten. Du verkar trivas! Som jag... längtar till balkonglivet börjar på allvar:)

Måla och njut!
Kramar från Eva-Mari

Snäckskalsdalen. sa...

Förstår att dom nejlikorna fick komma med hem, färgen är fullkomligt oemotståndlig!
Ja, sämre kan man ha det, det låter som om ditt liv i din nya stad är en lyckträff, hoppas att du känner så också!
Var hos doktorn i Halmstad igen igår och gjorde en liten tur längs Hallandskusten. Väldigt vackert och annorlunda mot här.
Agneta kram

Hanna sa...

Så fina blommor
HA EN TOPPEN LÖRDAG
HANNA

Vitt och vanilj sa...

Härlig färg på dina nejlikor piggar upp det kalla och grå som är på utsidan.Skönt att lägenheten känns bra och att det bara var lite småfel. Ha en bra dag! Kram Petra.