fredag 6 mars 2015

Gult


Egentligen är grönt min absoluta favoritfärg, 
men tydligen har gult kommit in lite här och där.


Bild med citroner som jag målade lite snabbt för några år sedan.
Kanske dags att rama in den?

e

Denna stol målade jag för lääänge sedan inspirerad av en bild i en tidning.
Den är riktigt stor och inramad.
 Än så länge har den inte fått någon plats efter min flytt,
 men den hamnar nog i mitt sovrum.


Pallen från Mio.
 En glad "vitamin" i min hall.


Min ärvda Ekebyvas.
Inte så starkt gul men åh vad jag älskar den!
Står för tillfället i fönstret i mitt sovrum.

I fönstret skymtar ni ett likadant hus som jag bor i.
Ett av tre nybyggda hus i rad med en liten skog bakom.
 Åt andra sidan byggs det en massa villor.

Nu ska jag ta tag i lite, nej mycket, jobb.
Målning av ett antal barnstolar står på schemat en lång tid framöver
 plus att hjälpa till med barnbarnen.
Ingen risk att man är sysslolös...

Agneta


3 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Jag har aldrig tidigare haft gult i mitt hem men plötsligt har det hänt något! I mitt kök har det smugit sig in lite halmgult, passande till den stundande påsken också:) Jag bara älskar färgen på din ärvda urna...
Såklart du ska sätta upp dina tavlor! Både citronerna och rosenkransstolen är ju så härliga och så mycket du! Och tänk att du har en balkong på 12 kvm att inreda, din lylling!! Min är på fyra...

Ha en fin kväll!
Kramar från Eva-Mari

lisashus sa...

Klart du ska rama in citrontavlan! Den är jättefin och blir ännu en gul accent hos dej!
Du är verkligen kreativ, och jag känner hur min målarådra ligger i träda just nu, och kommer ingen vart. Det är musiken som tagit över helt för mej, sen jag flyttade. Så det kan bli!

Önskar dej en fin helg!
Kram
Lisa

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka fina tavlor! Men så kan du ju det där också! Gult är underskattat. Man blir glad av gult men det kan väl kanske vara svårt att få in i våra traditionella färgsättningar, men nån måste börja! Jag hade gärna gula stickade tröjor förr och det var fint. Tyckte i alla fall jag!!!
Ekeby porslinet är så fint, jag älskar det och färgerna är så fina. Gult är väl inte så vanligt? Grönt ser man ju ofta. Vackert.
Agneta kram