onsdag 1 januari 2014

After jul...

...och i ärlighetens namn efter alltför många After Eight...
Här har mysts och slappats, kan ni tro.
Är inte van att vara långledig, så redan den 27 dec blev jag rastlös. 
Hur ska det gå nu när pensionen närmar sig???
Hmm...

Här bland kuddar och ljuslyktor (julklappar av sönerna) har jag softat...

Och det har gått åt mängder av ljus...

Nu ska jag snart börja att jobba min sista termin.
Konstigt.
Jag fattar inte detta.
Känns inte som om jag är "mogen" att sluta jobba...
Men, då blir det väl läge att ta tag i penslarna
och börja med de där stora tavlorna som jag längtat efter att måla.

Bara att tänka positivt och hänga med in i 2014 och se vad som väntar.
Till viss del blir det ju vad man gör det till!
Önskar er alla ett riktigt bra år!

Agneta







3 kommentarer:

Solstrimmor sa...

God fortsättning på ditt år! Du ska se att du får fullt upp när du blir passionär! Tänk att kunna välja helt själv... bara göra det roliga... så har jag det! Det känns som ett nytt kapitel bara:)

Ha det gott så länge!
Kramar från Eva-Mari

Hanna sa...

God fortsättning på det nya året.
Kram
Hanna

Eleonora sa...

Alla kan vi ju inte känna detsamma inför pensioneringen. Jag var så dötrött på mitt jobb, att jag gick vid 63 års ålder, men då var det pga att jag blev sjukpensionär. Mina stackars onda händer orkade inte med att skriva maskin hela dagarna.

Du som har så många strängar på din lyra - du kommer att få hur mycket som helst att göra. Dessutom kan du göra resor nära och fjärran precis när du känner för det - och få rå din egen TID.
Oro tror jag är det minsta du behöver känna.
Ha det gott på nya året och hoppas att januari blir en god månad! Kram till dig.