söndag 20 oktober 2013

Höst


Lite höst på skänken i hallen.


Ljusstakar inköpta för flera år sedan i en butik i Jönköping.
Jag tycker verkligen om dem.
Tyvärr hittar jag inte mina vackra, rostiga höstlöv.
 Jag vet att jag har flyttat dem från en plats där jag alltid har haft dem till...???
Ja, vart?
 Att jag inte hittar dem beror nog på :
1. Jag har dåligt minne.
 2. Jag har alldeles för många saker!
Tror nog att både 1 och 2 gäller!
Och,
man ska ALDRIG flytta på saker!

 Idag målar jag färdigt 2 barnstolar
 och en doptavla som ska levereras nästa helg.
Ganska mysigt att vara inne och måla 
och lyssna på radion denna regniga söndag.

Ha en skön vecka!
Agneta,

som fortsätter att leta...












6 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Du har ju lagt dem hos mig, hihi! Ovanliga och fina ljusstakar. Nu behövs de verkligen i den allt mörkare årstiden.

Ha det gott!
Kram Eva-Mari, som hoppas du hittar dem snart!

Eleonora sa...

Jaså du har regn du - jag har haft sol hela dagen, men bara pysslat med gamla papper. Släkthistoria.

Ha det gott och kram

lisashus sa...

Jag känner igen mej alltför väl i detta med att lägga undan saker och inte hitta dem! Värre lär det väl bli nu när jag ska flytta igen! Huvaligen så jobbigt det är!

Vackra ljusstakar! Härligt att vara inne och måla sån sån här regnig söndag! Själv har jag målat väggar i nya lägenheten - de sista! Skönt att vara klar! Nu fortsätter packandet!
Vart tänker du flytta i sommar?
Nu blev jag nyfiken!!! :)

Kram
Lisa

Vitt och vanilj sa...

Hej du!
Man ska aldrig flytta på saker Hm... Det tycker min kära man också är ett väldigt dumt påfund särskilt när det är hans saker som blivit flyttade till en plats som jag inte minns just då men som brukar dyka upp när man minst anar.
Här är det höst nu också men tack och lov ingen snö än.
Ha det bra kram Petra.

Snäckskalsdalen. sa...

Precis! Man ska inte flytta på saker. Även om man tycker att det blir bättre struktur och ordning på ett nytt sätt - det fungerar inte. Man går ändå dit man alltid haft det.....
Mysigt att vara inne och greja när det är höstrusk ute!
Agneta kram

Black Iris sa...

Flytta på saker till säkra ställen är farligt har jag märkt.. Det kan ta lång tid innan man hittar prylarna igen :)

Kram Maidi