torsdag 1 augusti 2013

Sommarrapport




Tiden rusar.
I alla fall semesterdagarna.
Är för närvarande dålig på att uppdatera här på bloggen,
 men jag hinner ju inte!
Jag växlar mellan att ta det väldigt lugnt
 med läsning av böcker och att fara hit och dit.
 Hade en härlig dag med goaste väninnorna.
Först loppis (där jag inte köpte något!!!)
sedan till A-M:s sommarhus söder om Gränna med god mat/grillat och tårta.
OCH skratt, förstås!
Hästar i hagen och utsikt över Vättern mellan träden.
Blev väldigt seeeent!

Jag har inte hållt så hårt i plånboken...
Det har bl.a blivit ett antal nya skor (fler än dessa...)
Nya örhängen (Edblads)
och så har jag börjat att måla om köksstolarna i högblankt vitt.
Jag valde mellan att kasta ut dem och köpa nya eller att måla om dem.
 Det fick bli det sista.
Nu får de duga tills jag flyttar så småningom...
Och det, är inget lätt beslut att ta. 
Att flytta alltså. 
Och vart?
Har ca 10 månader på mig att bestämma mig...hjälp!

Agneta,
 som njuuuter av sommar och semester
 och hoppas att ni har det bra där ute!



5 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Hej! Kul med ett livstecken! Vet du, på semestern ska man ha tid. Så är det. Äsch, jag skojar med dig, förstår att du har fullt upp med roligare saker än att sitta inne och blogga! Det är lugnt nu i bloggvärlden. Precis som det ska vara på sommaren. Och vilken sommar sen:)
Stolarna är ju jättefina, lite ovanliga... inte ska du väl göra dig av med dem, sen?

Allt gott till dig!
Solkramar från Eva-Mari, som ska packa badväskan strax!

susanne sa...

Jag gillar verkligen stolarna! De tycker jag att du ska behålla! Inte så vanliga med de där "solstrålarna" heller. Igår målade jag också om mina gamla köksstolar (mer vanliga än dina...) och blev jättenöjd!

Vitt och vanilj sa...

Hej du!
Mysigt med en dag och kväll med goda vänner. Blir ju inte så mycket bloggande här heller när det finns så mycket annat som lockar ute. Stolarna blev jättefina! Vi ses på Tors.
Kram P

Snäckskalsdalen. sa...

Det låter så mysigt med skratt och väninnor!
Snygga skor, och stolarna blev ju jättefina, dom kan man väl inte slänga ut! Men så kan du ju det där med att måla också!
Ja, vart skall du flytta.....det kan ingen mer än du komma underfund med! Men jag inser att det kan vara jättesvårt att bestämma vart, eftersom jag vet att du har familj åt alla håll!
Agneta kram

Black Iris sa...

Nej, vem har tid med bloggandet när det är sommar och ledigt.. Nu går vi mot hösten igen och jag hoppas att vintern går lika fort som sommaren har gjort..

Kram Maidi