söndag 22 april 2012

Hur gick det här till???

Jag skulle ju som Alfons Åberg BARA...
åka till mitt älskade Linköping och hälsa på barn & barnbarn
och leverera en barnstol...


OCH...
så hamnar jag HÄR!?
Och sååå förvånad jag är att jag gick ut från Cloettaboden
 med två (2) påsar fulla med mumsigt godis...
Hur är det nu? Äter jag godis?
Oh, nej, (nästan) allt ska barn och barnbarn få...




Det var ju den här stolen som skulle levereras.
Tänk så "fel" man kan hamna...Cloetta...hmmm...

Jag är ju född och uppvuxen i Linköping,
 så ett "måste" när jag åker upp är faktiskt ett besök i
 Gamla Linköping.
Det är så mycket hemma som något kan bli för mig.
Nu har det byggts två nya hus i 50-talsstil.
Att komma in där kändes som en resa tillbaka
 till min tidiga barndom.
 En underbar och nostalgisk känsla.

Ha en fin söndag,
Agneta
...som FY & AJABAJA tar en djup titt i godispåsen
...före! frukost...








4 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, gamla Linköping är så fint, där har jag varit! Så det är dina hemtrakter, underbart.
Vilka fina stolar! Du är otroligt skicklig, tycker jag.
Agneta kram

Vitt och vanilj sa...

Hej du! Som barn till dej har jag fått offra mej både igår kväll och även idag för att innehållet i påsarna inte ska bli för gammalt. (det är ju så kort hållbarhet på godis har jag hört). Ha en bra dag kramis petra.

Coolaannna sa...

Oj, vilken fin stol!!

Fina och mumsiga bilder!!

Kram Anna

Black Iris sa...

Jösses, vad du är duktig på det här med måleriet. Så fina stolar.
Mumsigt godis håller jag mig ifrån så gott det går=))

Kram Maidi