tisdag 19 juli 2011

Olivia, Tyra och Melker

Nu är deras stolar färdiga.
.



Ibland gör det inte så mycket att det regnar,
 för då kan jag ägna mig åt att måla,
 som dessa stolar tex.
.
Jag målar inte varje ledig stund, utan gör lite annat också.
I helgen har jag träffat alla mina 4 barn med respektive och barnbarnen.
Inte så ofta det inträffar att vi är på samma ställe,
då vi bor utspritt i landet,
 men vi försöker att träffas en gång om året.
Jag är strategiskt bosatt, i Huskvarna, mitt emellan dem,
men denna gång träffades vi i ena dotterns sommarstuga.
Prat, grillning, födelsedagsfirande och kubbtävling hann vi med.
Och, det var uppehållsväder!
Denna vecka har jag ett av barnbarnen här.
Han är i stan på skateläger, "Camp WeSC".
Ser svårt ut...
.
Nu blir det en stund på balkongen med en bok,
 för här skiner solen.
Undrar hur länge jag sitter där innan jag (som vanligt), somnar...
.
Agneta


6 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Här kommer en hälsning från en bloggvän som lyckats med det osannolika. Jag har lyckats med det som inte borde gå, nämligen raderat min blogg!! Jag skulle ju bara radera ett oönskat g-mailkonto... jag tror ju alltid att jag KAN KLARA ALLT SJÄLV!! Denna gång gick det inte... bloggen försvann och går inte att få tillbaka. Vore jag inte gråhårig redan hade jag blivit det nu. Suck!

Har nu öppnat en ny blogg, Vårt röda hus, http://vartrodahus.blogspot.com

Hoppas du hittar till mig igen!

Kram Eva-Mari

Cajsas Faster sa...

Här sken solen också och tvättade och hängde ut... men NU regnar det! Typiskt.

Jättefina stolar! Jag ska bli faster igen, kanske skulle beställa en...?!

Kram Marie

Snäckskalsdalen. sa...

Du gör så fina stolar, jag får sån lust på dom, men jag har just ingen att ge dom till just nu....kanske kommer ett tillfälle.
Kul att samlas hela familjen!
Agneta kram

Karin - Mina Rum sa...

Oj, vad du är duktig!

Jag gillar Olivias stol särskilt mycket. Storm-Stina är en så söt bok. Gillar förresten alla Lena Andersons böcker.

Kram!

Solstrimmor sa...

Du är så duktig att måla så jag häpnar... varje gång!
Det där att somna när man sitter med en bok är välbekant. Det är så skönt att slumra en stund... även om det sker sittandes rakt upp och ner:)

Hoppas du får en fin lördag trots allt det fruktansvärda som hänt i Norge!
Kram Eva-Mari

Lillemor sa...

Vilka fina stolar du har gjort.
Roligt att träffa barn och barnbarn.
Grilla lite kubbspel det är sånt som piggar upp.
Kram Lillemor