fredag 8 juli 2011

Läget...


 Tack vare vädret, dvs ömsom sol ömsom regn,
 så frodas mina blommor på balkongen.
Här ett litet smakprov.
.

Köksbordet pryds fn av en "vild" bukett.
Blommor som växte där jag parkerade bilen häromdagen.
.

Utsikt från restaurangen på toppen av Taberg,
 där en väninna som fyllt år, firades.
Det blev en skön kväll med vacker utsikt och många skratt.
.


Vi åt varsin räksmörgås med bl.a 3oo gr färska räkor på.
Efter den kändes det som om jag var gravid med femlingar...
(vet hur det känns att vänta tvillingar...)
.
Innan vi landade på Tabergstoppen "hamnade" vi på
 Tyghuset i Taberg,
 allt för att förvirra väninnan.
Jaa, jag fyndade en del tyger, såå bra,
jag har ju inga tyger alls hemma...
.
Första semesterveckan rullar på.
Vädret helt ok.
3 st barnstolar målas och ska levereras till
 underbara Söderköping nästa vecka.
.
Ha en fortsatt skön sommar!
Agneta

(ska ärligt säga att jag inte orkade äta upp hela smörgåsen, men nästan)

HAR SEDAN EN VECKA PROBLEM
MED ATT SKICKA KOMMENTARER PÅ EN DEL BLOGGAR.
NÄR JAG SKRIVIT EN KOMMENTAR
 SÅ LOGGAS JAG UT HELA TIDEN!
NÅGON MER SOM HAR DETTA PROBLEM?

5 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken räkmacka, större och finare än dom man får här i räkans rike på västkusten.....får ta och åka till Taberg, ser jag!
Agneta kram

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad gott det ser ut.Vilken räkmacka.Får ta mej en sväng till Taberg.Ha nu en mysig fredag vännen.Kraaam Rita ♥

Hanna sa...

Så fina bilder och vilka underbara blommor. Mackan ser god ut.
kram
Hanna

Anonym sa...

Vilka vackra bilder! Tänk om vi kunde spara sommaren inom oss... att ta fram lite ibland under vintern!

Hjälp vilken jättemacka! Skulle vara nånting för en räkälskare som jag... fast Taberg är väl långt bort tror jag.

Jag har haft kommentarsproblem men nu verkar de vara över för denna gång.

Ha det skönt i sommarvärmen.
Kram Eva-Mari
Ps. Är ditt knä bra nu?

Fröken Fräken sa...

Kommenteringsproblemen med att loggas ut kan bero på att den lilla rutan med texten "Fortsätt vara inloggad" är ikryssad (under rutan med inloggningsuppgifterna) För då loggas man konstigt nog ut - även om man kan tro det motsatta...

Men, inte kan man ju ha tillräckligt med tyger?! Hur skulle det i så fall gå till?
Det ser ut att växa på fint på din balkong, detsamma råder här för nu börjar vissa blommor kräva att bli omplanterade i något större.