fredag 15 oktober 2010

Höstinredning

En favoritaffär när det gäller inredning och färg
är Colorama i Huskvarna.
.
En liten titt inne i affären.
Här har jag köpt min runda spegel.
Funderar på den avlånga också.
.
Snygga plädar, lampor och kuddar.
Gillar planteringen i lådan.
Blir nog en sån både hemma och på jobbet.
.

En avdelning med Grand design.
Här finns mycket snyggt att välja bland.
Ena sonens favoriter, så ett antal saker har hamnat här hemma.
.
Skönt att det är fredag.
Veckan har varit tuff med kollegor borta och inga vikarier.
Blir så kommande vecka också.
Tur att man har så goa´ arbetskamrater.
.
Den här helgen ska jag försöka att ta det lugnt.
Det blir en tur till sortergården i morgon
och en väninna ska få ett bord,
som jag inte har någon användning för längre.
Håller på att rensa ut här hemma.
Det känns befriande att minska på prylarna.
Numera tänker jag mig noga för innan jag handlar nytt.
Det är roligare att använda de saker jag redan har
och "tänka nytt" med dem.
.
Ha de´bra
Agneta

(Fortsättning följer från Coloramas skyltfönster)


10 kommentarer:

Lisas torp sa...

Ja, det var verkligen en inspirerande butik! Jättemånga fina saker!

Alltid skönt att slänga saker man inte använder - eller ge bort, förstås!
Du har helt rätt - bättre att använda det man redan har, än att köpa nytt!

Önskar dej en skön och vilsam helg!
Kram
Lisa

Unknown sa...

Ser verkligen ut att vara en riktigt skön affär, önskar vi hade något liknande. Är inte alls glad över utbudet här i stan, tråkigt är vad det är.
Ha en superhärlig helg!
Camilla

Lillemor sa...

Visst är det inspirerande att gå och titta i inredningsaffärer.
Håller med dig att man får tänka före innan man handlar nya grejer.
För varje ny sak får man göra av sig med en.
Förstår hur du har det på din förskola.
Kram Lillemor

Stina sa...

Så snygga saker det finns där då. Jag skulle vilja gå där.:-) Kram Stina

Black Iris sa...

Ja det ser minsann ut att vara en go affär att gå omkring och drömma i.
Drömma kan man ju göra men något nytt blir det inte på ett par år i detta hemmet.

Maidi

Vitt och vanilj sa...

Hej Du!
Mysig affär, men det har ni ju gott om där nere. Här finns det några guldkorn men det skulle gott kunna finnas några till. Avlånga spegeln är också jättefin och passar bra till den runda.
Ha det så bra kram Petra.

Fröken Fräken sa...

Vilken inspirerande färgaffär, ja det är ju mer än så, som ni har i krokarna! Önskar att färgaffärerna satsade lite mer här med.
Låter bra att rensa! Fastän jag gjorde det nyss, verkar förrådet fullt igen?!? Mystiskt!...

Anonym sa...

Vi har nog samma filosofi du och jag. När jag går i vill-ha-butiker brukar jag gå runt med vill-ha-saken ett tag... innan jag sansar mig och ställer tillbaka den! Oftast fungerar det. Oftast, sa jag;)!

Fin butik... men farlig!
Kram Eva-Mari

Eleonora sa...

Här slängs och sorteras också så det går vilt till. Kanske därför jag känner mig så orkeslös idag. Har nog jobbat för hårt??

Ha det gott och stor kram

skifferhuset sa...

Mysiga affärer i Huskvarna! det är så inspirerande att titta runt i affärer, det klickar ofta till hur man kan göra hemma! Ha en skön kväll! Kram Iréne