onsdag 21 juli 2010

Rosenlund

Nere vid Vätterstranden ligger Rosenlund.
Det hörs väl på namnet vad som finns där.
ROSOR.
.










Det känns nästan lite pinsamt,
men jag hade aldrig varit där innan den här kvällen.
Ändå åker man förbi där då och då.
Hursomhaver, en kollega hade bestämt
att vi skulle träffas där en kväll
för att ge mig info om ett tecknarjobb.
Jag blev överraskad över
hur fint det var där med alla blommor
-inte bara rosor.
Tyvärr har det varit många turer runt
vad man ska göra av det stora gamla huset.
Åh, vilka möjligheter det finns
att utveckla detta ställe till en riktig kulturpärla
med fler verksamheter.
Viljor och idéer har funnits...
Men jag har lärt mig efter 12 år i denna kommun
att vissa styr vad som ska få finnas
OCH man måste känna RÄTT personer
(if you scratch my back...I´ll scratch yours...)
OCH vara med i RÄTT.....you know what...
.
Ha dé bra.
Nu blir det en tripp till mitt kära
Östergötland.
Agneta
.
PS.
Ni vet väl vad underbara LUSTFYLLT i Habo utsätts för-
om inte läs Jnytt på nätet!!!



8 kommentarer:

Lisas torp sa...

Åh, denna underbara trädgård där har faktiskt även JAG varit en gång för ett par år sedan! Helt underbar är den - då blommade dessutom pionerna! Du kan ju tänka dej att jag var i gasen då! Så vackra bilder du har tagit!

Ja du, det är märkligt i denna värld att det ska behöva vara så korrupt i vissa sammanhang...kanske i de flesta!
Jo, jag läste om Lustfyllts öde! Man tror ju inte det är sant!!! Ksnska ett fall för Josefsson i "Uppdrag granskning"....?
Ha en härlig sommardag!
Kram
Lisa

Unknown sa...

Vilken pärla. Den var verkligen urmysig.

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vilket ställe bara så underbart.Ja det var en riktig pärla.Önskar dej en skön kväll vännen .Kram Rita ♥

Hanna sa...

Vilka bilder.
kram
Hanna

Eleonora sa...

Vilka underbara bilder på dessa de vackraste av blommor och fotografen har varit säker på handen och fått finfina bilder!

Tänk hur många gånger man har rest förbi denna pärla! Kände inte till den här fina parken, men när jag passerar gäller det ju alltid att ta sig fram mellan två punkter och då blir det inga stopp av modell "lustfyllt". Dessutom reser jag sällan ensam och då har man ju även att ta hänsyn till vad andra tycker.

En härlig och bra weekend önskar jag dig och kramar om.

[ c o y o t e ] sa...

Nämen du vilket vackert ställe!!
Ljuvliga bilder du fångat!

Ang Lustfyllt så får man hoppas att Lena och Johan känner vårt starka stöd bakom sig.. Och orkar med att kämpa.. Mycket sorgligt är detta..

Ha en fin dag!

Kram Mia

Black Iris sa...

Tänk så mycket vackert vi har här i vårt avlånga land!

Kram Maidi

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hej Agneta,
urfint tips på utflyktsmål om man är i närheten. Jag googlade på var det låg nånstans eftesom jag fått för mig att du bodde i Göteborg:-)

Ha det gottt! Hillevi