fredag 16 juli 2010

Jordgubbar...

Jordgubbar,
ge mig mera jordgubbar, jordgubbar...
Måste ha jordgubbar varje morgon!
Älskar den här tiden på året.
Semester och...jordgubbar.
.




...till och med på köksbordet finns det jordgubbar
i form av jordgubbsflickor m.m.
.
Egentligen är jag inte så förtjust i "prydnadssaker",
men dessa får platsa på köksbordet ett tag.
.
Nu är det lata dagar.
Det blir bara någon kort utflykt över dagen,
sedan landar jag i min egen säng inför natten.
.
Vill och kan inte släppa penslarna långa stunder.
Målar och målar.
Håller bl. a på med två tavlor som en av mina söner har "beställt"
och
en och annan möbel får lite färg.
.
Ha en fortsatt skön sommar!
Agneta


12 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vad söta jordgubbstjejer.Var har du hittat dom?Gör du hjärtanet själv?Får man beställa och iså fall vad kostar dom?Ja det inns väl inget bättre än jordgubbar på sommaren.Bara så gott.Önskar dej en mysig dag vännen.Kram Rita ♥

Stina sa...

Så söta.:-) Man blev ju glad av de där.:-) kram Stina

Lillemor sa...

Kan bara instämma tycker att jordgbubbsflickorna är jättefina. Finns dom att köpa?
Kram Lillemor

Lillemor sa...

Kan bara instämma tycker att jordgbubbsflickorna är jättefina. Finns dom att köpa?
Kram Lillemor

Lisas torp sa...

Ja, jordgubbstider är det verkligen, men de är nog snart slut och jag siktar nog in mej på hallontiden nu och de röda vinbären!
En härlig tid är det i alla fall!
Så söta figurer!
Ha det gott och njut av ledigheten!
Kram
Lisa

Eleonora sa...

Söta du - hoppas du har det gott nu i dessa jurdgubbstider. Så snart jag bloggat klart för dagen ska jag ta en kort promenad till mitt jordgubbsstånd och handla en liter.

Österlen är helt underbart - precis som alla säger - och när jag orkar samla ihop mina tagna bilder ska jag återkomma med att visa en hel del fina besök vi gjorde.

Ha det gott söta vännen och kramis

Fröken Fräken sa...

Klart att man måste ha så söta jordgubbstjejer framme! Undras om jag inte måste ta en tur till mosters jordgubbsland och se om man kan skrapa ihop någon näve till lunch?
Låter kul att ha kommit igång i målarstimmet, att man inte vill lämna det. SJälv är jag utflyktssugen idag, men det verkar jag vara ensam om..

Hanna sa...

Söta.
Kram
Hanna

Anonym sa...

Jag skördar varannan dag massvis i mitt jordgubbsland! Solvarma, söta och stora, mmm! Ska göra sylt av en del idag, vi orkar faktiskt inte äta upp alla... konstigt eller hur? Men snart är säsongen över och alla revorna ska klippas och i år har vi minsann spekulanter på dem!!

Så söta flickor du har på köksbordet!

Jordgubbskram till dig!
Eva-Mari

[ c o y o t e ] sa...

Såå söta!
Är likadan.. gör jag nått går jag in för det till 100%..

Ha det fint!

Kram Mia

Black Iris sa...

Vilka jättesöta jordgubbsflickor och du om du gör dessa hjärtan på beställning vill jag också ställa mig i kön.

Kram Maidi

Paula sa...

De var ju verkligen jättesöta. Dem hade tom jag kunnat ha framme, trots att jag nästan är allergisk mot prydnadssaker =)