fredag 28 maj 2010

På köksbordet

Det har hamnat lite saker på mitt köksbord.
Ja, hamnat & hamnat...jag har förstås placerat dem där.
.


Denna söta blomma står där,
en minivariant av Brudslöja, kanske...?
.

Tildaburkarna,
fyndade på Panduros outlet i Ullared.
(Åker ju förbi där till & från dottern i Falkenberg.)
.

Och så dessa pastelliga saker,
från Blomstergården i Smålandsstenar,
där det är lätt att stanna till och titta in när jag passerar.
Där finns en massa fina saker, inte bara blommor.
Papperet under är deras omslagspapper.
Jag kunde inte motstå det,
så jag fick köpa en bit av den gulliga personalen.
.

Nu borde jag väl ta och använda formarna & burkarna.
Bullar eller muffins?
Eller, jag ska kanske bara låta sakerna stå framme,
så att jag kan njuta av dem ett tag,
tills jag riktigt bestämt mig för vad,
jag ska göra med dem...
Tur att jag har ett STORT köksbord.
.
Ha dé så bra,
Agneta

7 kommentarer:

[ c o y o t e ] sa...

Ja, den är så vacker den blomman!
Plockade av lite syrener till mig idag.. Hoppas på god doft här hemma nu..
Vad mycket trevligt du köpt dig.. Man blir ju så glad av lite nytt då och då..

Ha en fin helg!

♥Mia

Stjärnor & Champagne sa...

Tänk att kunna åka förbi Ullared bara sådär hihi. Jättefina burkar och hjärtan. Bra med ett stort köksbord och dom är fina bara sådär.....
Kramkram Anne

Anonym sa...

Vilken söt minibrudslöja! Och burkarna... jag tycker du ska fylla dem med hallonbåtar!!

Skön söndag önskar jag dig.
Kram Eva-Mari

Fröken Fräken sa...

Jag skulle också behöva ett stort köksbord med tanke på allt som råkar hamna där.. för tyvärr är det inte så mycket där som bli så vackert placerat som hos dig, utan det blir någon slags förvaring för saker som är på väg någon annanstans... Det där pappret har jag med, visst är det fint!

Anns Gröna sa...

Vackra saker du har på ditt köksbord! Visst är det praktiskt med ett stort ett! ;0)
Tror att blomman är en sorts Campanula, kanske i miniformat.
Ha det gott!
Kram
Ann

Hanna sa...

Så fint. De Tilda burkarna älskar jag.
Kram
Hanna

Vitt och vanilj sa...

Hej du!
Fina blommor och grejor du hittat nu igen, visst är det kul att fynda? Så klart får det väl bli lurbullar i de nya formarna eller? De är ju toppen!
Ha det så bra kram Petra!