fredag 7 maj 2010

Inte bara inredning, färg och form...


...gör mig intresserad,
utan även forskning om hjärnan.
Den som väckte mitt intresse någon gång
i början på 90-talet är en forskare som heter

Genom hans föreläsningar fick jag upp
ögon och intresse för en helt ny värld,
som alltsedan dess fascinerat mig.

.

Den här tidskriften kom i går.
Och med ett innehåll som gjorde mig mycket glad!
.

Några rubriker
.

hm...här...känner jag mig hemma...


.Vet du att:


. tV




Senaste forskningen visar att:
Hjärnan utvecklas under hela livet.
Visst är det hoppfullt!
.
och...
.
vet du att,
hjärnan är det minst utforskade
i hela universum.
.V

..
Det är alltid vi föräldrar
som har det yttersta ansvaret för våra barn och deras fostran.
Det ansvaret kan vi aldrig komma i från.
.
Barn stavar kärlek så här:
T - I - D
.
Ha dé bra
Agneta













1 kommentar:

Vitt och vanilj sa...

Hej du!
Hoppfullt inlägg det där med att hjärnan utvecklas genom hela livet. Idag har jag haft hjärnan lite under armen delvis på grund av hårt arbete i stugan tror jag. Var på Maxi och handlade efter mitt hårda arbete och lyckades tappa bort kundvagnen flera gånger. Blir nog förhoppningsvis bättre efter lite vila.
Vi hörs gumman kram Petra.