måndag 8 mars 2010

Grattis Paula!


När du föddes, önskade jag att ditt liv skulle bli en dans på rosor.
Så vill väl alla föräldrar...
.

Man önskar ju att ens barn ska få åka
på den där lyxkryssaren genom hela livet.
Nu blir det ju aldrig så, hur mycket man än önskar...
Ibland blir livet lite trassligt med ett och annat bottennapp,
ibland känner man sig akterseglad,
ja, det känns till och med som om man sjunker då och då.
Det gäller nog alla.
Men för det mesta består livet av en massa helt ok vardagar...
Där Du tryggt styr vidare...
.

Som mamma är man ju ändå lite orolig ibland...
Undrar...vill vara där men inte lägga sig i...
Man försöker att finnas till när man behövs.
Man hoppas att man skickat med dig det du behöver i livet...
Du vet, livets nödtorft så som kärlek, handlingskraft,
tron på sig själv, empati, ödmjukhet...osv
.


Sen´vill man ju att vissa, nej MÅNGA, dagar ska vara lite extra för Dig.
Lite, nej MYCKET, GLITTER & GLAMOUR...
...vem behöver inte det...
...och jag vet ju att du gillar det...
(vem du nu fått DET efter...hmm...)
.


Walk a mile in my shoes...
Jag kan ju inte gå i dina skor(st 36-37...)
men jag kan ju MÅLA dem,
och ge dig tavlan.
De här skorna som du dansat i.
Kanske inte på rosor, men på en härlig fest.
.
Grattis på Födelsedagen 9/3
Älskade Paula!
.
Dansa vidare...
.
Mamma Agneta





5 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron!!Vad fint du har skrivit och gjort.Kanonfint.grattis Paula ha en härlig födelsedag.Hoppa den blir mysig med mycket paket och gäster.Önskar dej en fin Tisdag vännen varmkram Rita ♥

Lisas torp sa...

Vilken underbar hyllning till din dotter!
Grattis till henne...också för att hon har en mamma som DU!
Kram
Lisa

Eleonora sa...

Jag blir jätterörd. Vilken körlek och vilken hyllning du ger din dotter! Du är en underbar mamma och det vet hon alldeles säkert, jag lovar. Kram till dig!

Mycket annat & lite betong sa...

Åh, vad fint!

Agneta

Anonym sa...

Så vackert du skriver till din dotter! Hoppas hon läser detta. Kul att du målat en tavla med hennes dansskor! Vad du är duktig tycker jag.

Ha en skön vecka i solen!
Kram Eva-Mari