lördag 9 januari 2010

"Trött potatis"

Ja inte jag, alltså...
Joo, jag är nog lite soffpotatis efter 11 dagar ledighet,
fast jag har jobbat några dagar nu.
Men det var inte detta jag syftade på i rubriken,
utan en färg.
Ni vet den där snygga färgen
gråvitbeigebrunlitesvartsotljuslilablå...
...helt enkelt "trött potatis"
Färger heter ju såna saker nu för tiden.
Tänkte måla en skänk och en sekretär,
båda avlutade en gång i tiden.
Har velat mellan vit & svart,
men lutar nog lite åt "trött potatis".
HJÄLP!!!
Vilken färg ska jag välja?
Det blir ju inte bättre av att jag läst om de nya trenderna.
FURU kommer tillbaka...
Ska kanske låta bli att måla...
sjunka ner i soffan igen...
...som en ...
...trött potatis...
ZZZzzzzzz...

Ha dé
Agneta
.
egna bilder och lånade från nätet
minns tyvärr inte var






5 kommentarer:

Lisas torp sa...

Ja du, det är inte lätt att välja hur man ska göra.
Jag har sett en del franska bloggar som har en så otroligt vacker grå färg på sina möbler. Matt, svart är ju också jättevackert, och mörkt åldrat trä, men "trött potatis" är säkert jättesnyggt.
Jag älskar "potatisfärgen" i kläder speciellt!
Ha en härlig helg nu innan allt brakar löst igen!
Krma
Lisa

Mycket annat & lite betong sa...

Hej!
Jag gillar också potatisfärg både i inredning och kläder. Det har jag gjort sen långt innan den blev så inne. Jag har tex köksluckor målade i potatisfärg!
Hälsningar Agneta

Unknown sa...

Trött poatis, det var ett originellt namn. Jag vet inte om jag föredrar namnet men färgen är jättefin....i alla fall i mitt huvud. Tack för din kommentar hos mig. Kan numera titulera mig "med frostfritt vatten". Jag fick värma snö på kaminen för att ge mina hästar vatten innan situationen var uppklarad...Suck. Tur att det är arbetsvecka imorgon igen ( läses med ironi ) efter denna isiga helg!!!!!
Kram,
Petra

Mycket annat & lite betong sa...

Tack för din kommentar, jättekul. Ska försöka fota köket så småningom.
Hälsningar Agneta

Mycket annat & lite betong sa...

Hej igen!
Vi har samma väder här. Potatisfärgen syns lite på lådhurtsen på tulpanbilden, men det är kanske svårt att se färgen ordentligt. Ska försöka ta bättre bilder sen.
Hälsningar Agneta