söndag 25 oktober 2009

Vill ha dig i mörkret hos mig...

Ljusslingor alltså, vad trodde ni...
Jag har ju berättat att man aldrig kan ha för många av dem.
.
.
En sitter runt spegeln i hallen, mysigt,
det första man ser när man kommer in...
.
.
En ligger på hyllan i köket..
(måste ärligt säga att
dessa slingor lyser inte så ofta
på sommarhalvåret).
.

Inget slår ju "levande" ljus.
Dessa lampetter har jag två av.
Funderar på att sätta in spegelglas
i stället för som nu, recept på Kanelstjärnor.
.

Nu har jag ändrat på köksbordet.
Fick bli lite höstorange mot det vita & gröna.
.

Kommer inte ihåg namnet på blomman,
men tycker den är så gullig.
Keramiken framför är från Lena på Lustfyllt.
.


Så har ännu en helg tagit slut.
Så fort tiden går,
även om vi fick tillbaka en timma i natt.
Undrar hur det skulle vara
om dygnet hade 25 timmar i stället för 24.
Skulle vi hinna mera? Sova längre?
Eller stressa mera
för att hinna ÄNNU mera...?
Kanske vila och reflektera mera.
Bara vara...
Vet inte...
.

Ha det så bra,
Agneta

4 kommentarer:

Lisas torp sa...

Ljusslingor är något jag också gillar, framför allt den här årstiden! Jag har flera både på torpet och i stan!
Så jättefint det är hos dej! Just runt en spegel, eller ett fönster!

Så vacker ljushållare och så höstsöt blomman var!

Jag tror inte vi skulle hinna mera eller stressa mindre om dygnet hade 25 timmar!:-)

Kram
Lisa

hemma hos lilla mej sa...

Vad mysigt med ljusslingor .Just nu .Det gör ju så himla mycket.vad fint du har det hemma hos dej.ha en skön kväll kramizar ~~~~RITA~~~~.

Unknown sa...

Hejsan hittade in till dig vilken mysig blogg du har,
ha en mysig kväll/Catthie

Vitt och vanilj sa...

Hejsan!
Lika mysigt som vanligt hemma hos dej. Fint med det lila i förra inlägget också och en jättefin skål du har fyndat.
Ha det så bra kram Petra