onsdag 16 september 2009

En del av hallen

Den här byrån var för ett år sedan en vanlig, gammal, ärvd furubyrå som jag inte direkt älskat de sista åren. Men PLÖTSLIGT, fick jag ett av mina "spel" (DÅ går det snabbt)! Ner till Colorama, inhandlade vit och mörkaste gråa LADY färgerna. Hemma igen spetsade jag den mörkgrå färgen med lite extra svart flytande pigment, så den blev "nästan" svart. Precis som jag ville. Och så: slipa, målartvätt, torka osv. Sedan måla byrån i flera lager. Nya handgjorda, järn(?) knoppar från Indiska, och nu bara älskar jag byrån!

Närbild, inte "shabbad",
det blir den ändå naturligt med åren.

På det lilla skåpet ligger en del av mina ringar.
Är lite svag för smycken.

Tavlan målad för några år sedan. Är svag för grönt.
( nu har jag tagit bort smultronstrået och kransen ).

Ovanför byrån hänger en spegel,
köpt hos góa Lena på Lustfyllt i Habo.

Och här en lite suddig kvällsbild...
(andra bilder från sakerna uppe på byrån finns i tidigare inlägg).
.
Ha dé jättebra.
Agneta







3 kommentarer:

Lisas torp sa...

Ja, tänkt vad lite färg kan göra! Det blev säkert en helt ny byrå, så jättefin den blev!
Många vackra saker du visar dessutom! Fina kombinationer!
Gurktavlan var urläcker!!!
Ha det gott!
Kram
lisa

hemma hos lilla mej sa...

Ja tänk vad det gör med lite färg !Vad mycket vackra saker du visar.Helt underbara.Ha en mysig dag kramizar ~~~~RITA~~~~~.

Paula sa...

Hej,

Jättefina bilder, är du hemma från jobbet nu?